Top
ایده طراحی ویلا

طراحی معماری ویلای جنگلی کوچک زوج جوان

هدف طراحی معماری ویلای جنگلی کوچک

متن زیر توسط معماران پروژه طراحی معماری ویلای جنگلی کوچک، TACO، ارائه شده است. طراحی معماری ویلای جنگلی کوچک مونته به منظور استفاده ی یک زوج جوان در تعطیلات آخر هفته صورت گرفت. ویلای کوچک مونته در وسط جنگلی در جنوب مکزیک جای گرفته است. هدف ما در طراحی ویلا دستیابی به مکانی آرام و تامل برانگیز بود که بتوان با پیوند زدن آن به طبیعت اطراف، در آن به تفکّر و تخیّل و مراقبه پرداخت.  شهود عملی و تجربه ای ساده از زندگی در فضایی گرم و دنج.

روند طراحی ویلا | طراحی معماری ویلای جنگلی کوچک

در طراحی ویلا محل قرار گیری ساختمان ویلا در پشت این ملک به منظور ایجاد حریم شخصی و کنترل صدا تعریف شده است. جهت گیری ویلا در جهتی ست که با نور خورشید و باد به خوبی کار کند تا دمای مطلوب را برای فضای داخلی فراهم آورد. از آنجایی که جنس خاک زمین پروژه سنگی و سخت بود و حفّاری در آن ممکن نبود، ویلا بر روی سکویی بالاتر از سطح زمین طراحی شده و قرار گرفت تا مانع دسترسی حیوانات موذی به داخل ویلا شود و موجب تسهیل در روند ساخت استخر نیز شد. طراحی ویلای جنگلی کوچک زیر سایه ی درختی که از پیش در زمین وجود داشت با ایجاد امکان دسترسی از تراس باز به آن باعث گستردگی فضای جمعی داخلی شد.

طراحی داخلی ویلا

در طراحی داخلی ویلا طبقه ی آخر با ارتفاع دو برابر شامل یک آشپزخانه ، یک اتاق نشیمن و پله ای ست برای رسیدن به نیم طبقه ای که اتاق خواب ویلا در آن قرار گرفته است. در زیر نیم طبقه کمد و محل تعویض لباس و سرویس بهداشتی با یک حمام رو باز طراحی شده است. در طراحی ویلا پلّه ی خارجی طراحی شده که ساکنین را به ورودی ویلا هدایت میکند. همچنین سکوی نگهدارنده ، شامل انبار و موتورخانه می باشد. کلیه ی فضای اشغال شده توسط ویلا 42متر مربع است.

طراحی نمای ویلا

طراحی ویلا از نظرحجمی بصورت راست گوشه و عمودی است و متریال های استفاده شده از کنتراست رنگی جذابی برخوردارند. طراحی نمای ویلا، نمای خارجی و هم چنین نمای داخلی از گچ کاری زبر و رنگ صنعتی با پایه ی آهک و رنگدانه های معدنی است. در طراحی ویلای جنگلی مونته، از درب های تاشوی سفارشی نجّاری شده از جنس چوب سدر، استفاده شده است. به وسیله ی در های تاشو کاربران می توانند ارتباط بین فضای داخلی و فضای خارجی خود را کنترل کنند.

حفظ بستر در طراحی معماری ویلای جنگلی

داخلی ویلا از مجموعه ای از قطعات تشکیل شده که با استفاده از رنگ های خام طی روندی بصورت دست ساز و سفارشی ساخته شده اند. محیط طبیعی اطراف ویلا به شکل طبیعی خود باقی مانده است ، خاک سنگی دست نخورده ای که ویلا روی آن قرار گرفته است این موضوع را به خوبی آشکار میکند.

“پیشنهاد می کنیم برای مشاهده ی نمونه ی طراحی ویلا مدرن، به پروژه طراحی ویلای مدرن متل قو کاری از مجموعه ی لبه در لینک زیر مراجعه کنید.”

“طراحی ویلای مدرن متل قو”

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily | Monte House / TACO است.

Sorry, the comment form is closed at this time.