Top
طراحی معماری ویلای لوکس

خدمات لبه | طراحی نمای ویلا

طراحی ویلا فلت

یکی از مهم ترین مراحل طراحی در هر پروژه ای طراحی نماست. طراحی نمای مناسب موجب افزودن ارزش بصری به پروژه و فضای شهری خواهد شد. طراحی نما ویلا شامل طراحی تاج بنا، بدنه ی ساختمان و طراحی ورودی ساختمان (سطح عابر) می باشد. در مواجه اول با هر پروژه ای، ظاهر بیرونی و نمای ساختمان معرفی کننده ی آن می باشد پس طراحی نمای مناسب و خلاق موجب درخشش یک پروژه و تمایز آن نسبت به دیگر پروژه ها خواهد شد. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی نمای خارجی ویلا هماهنگی طرح آن با محیط پیرامون به دلیل مجاورت با ساختمان های اطراف است.

اصول و ضوابط طراحی نما

طراحی نمای ویلا توسط تیم طراحی مجموعه ی لبه با توجه به اصول طراحی نما و ضوابط کمیته ی نمای شهرداری انجام میشه که این مهم موجب صرفه جویی در زمان و هزینه ی کارفرما در طول اجرای پروژه تا گرفتن پایان کار خواهد بود.

دلایل اهمیت طراحی نما

  • طراحی نما یکی از مشخصه های بسیار مهم در برندینگ پروژه محسوب میشه.
  • نمای پروژه یکی از مولفه های بسیار مهمه که علاوه بر جلب رضایت ساکنین بر زیبایی و هماهنگی فضای شهری تاثیر گذاره.
  • طراحی نمای مناسب می تونه بر تهویه ی مطلوب و سایه اندازی و نورگیری مناسب تاثیر گذار باشه.
  • طراحی نمای اصولی و انتخاب متریال و عایق مناسب (عایق صدا و عایق حرارت) و اجرای صحیح آن در صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی موثره.
  • طراحی نمای مناسب و زیبایی نما یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در فروش ویلاست.

سبک های رایج طراحی نما

همانطور که پیش تر گفتیم طراحی نمای ساختمان بسیار مهم بوده زیرا فرصتی برای تأکید بر طراحی می باشد. از آنجایی که هماهنگی یکی از اصول مهم در طراحیست، سبک طراحی نما باید هماهنگ و همخوان با سبک طراحی انتخابی کارفرما و سبک طراحی داخلی باشد یا بهتر است بگوییم نمای ویلا معرف رویکرد کلی طراحی و سبک طراحی ویلاست . برای مثال اگر طراحی ویلا به سبک مدرن صورت بپذیرد طراحی نما نیز می بایست به سبک مدرن اجرا شود. در ادامه ی این مقاله به معرفی سبک های رایج طراحی نما می پردازیم :

سبک مدرن

از مشخصه های سبک طراحی مدرن می توان به سادگی و پرهیز از جزئیات هجو و تزئینات ، حفظ تناسبات رنگی اشاره کرد، همین طور بازشو ها در طراحی نمای مدرن یکی از مهم ترین بخش های بنا محسوب می شوند. از دیگر ویژگی های سبک مدرن می توان به استفاده از پنجره های بیشتر برای ایجاد شفافیت بصری، از بین بردن صلبیت نما و ایجاد جذابیت بیشتر اشاره کرد. استفاده از مصالح و تکنولوژی های پیشرفته یکی دیگر از ویژگی های نمای به سبک مدرن می باشد.

طراحی محوطه استخر ویلا

جهت آشنایی بیشتر با سبک های رایج طراحی ویلا روی لینک زیر کلیک کنید.

‌سبك های رایج طراحی ویلا

سبک کلاسیک

از مشخصه های طراحی نما به سبک کلاسیک می توان به استفاده از عناصر تزئینی، ستون و قوس های بزرگ اشاره کرد. سبک کلاسیک همانطور که هنوز طرفداران خود را دارد منتقدان بسیاری دارد چرا که عده ای بر این باورند که سبک کلاسیک سبک معماری روم باستان بوده و امروزه  به جای استفاده از عناصر معماری روم باستان باید به سبک معماری ایرانی و سبک مدرن که متعلق به اکنون است توجه داشت. نمای کلاسیک به دلیل جزئیات اجرایی فراوان هزینه ی بیشتری به کارفرما تحمیل می کند.

طراحی ویلا روستیک یا روستایی

خانه ی آقای کلنل پروژه ای از مجموعه ی لبه است که به سبک کلاسیک طراحی شده برای مشاهده ی آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

خانه ی آقای کلنل

سبک روستیک

به کار گیری متریال های طبیعی و ترکیب متریال هایی چون سنگ چوب و… بهره گیری از مصالح بوم آور در طراحی و ساخت نما از مشخصه های سبک طراحی روستیک می باشد.

طراحی نما ویلا

ویلای متل قو کاری از مجموعه ی لبه می باشد که به سبک روستیک طراحی شده است. برای آشنایی با دیگر پروژه های مجموعه ی لبه می توانید به بخش پروژه ها در سایت مراجعه کرده و برای مشاهده ی اطلاعات بیشتر ویلای متل قو بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ویلای متل قو

ویلای نوشاد، مرجان و شکلات یکی دیگر از پروژه های مجموعه ی لبه می باشد که به سبک روستیک طراحی شده است. برای مشاهده ی این پروژه به می تونید به لینک زیر مراجعه کنید.

خانه ی نوشاد، مرجان و شکلات

انواع طراحی نما

  • طراحی نمای دو پوسته

نماهای دو پوسته، نمایی متشکل از دو لایه می باشد که به طور معمول هر دو لایه از جنس شیشه هستند و بین دو لایه جریان هوا وجود دارد. از ویژگی های پوسته ی دولایه می توان به ایجاد شفافیت دید و ورود نور طبیعی، ایجاد تهویه ی طبیعی و بهبود عایق صوتی و حرارتی اشاره نمود.

طراحی ویلای مدرن

برای مشاهده ی اطلاعات بیشتر این پروژه می توانید به مقاله ی طراحی ویلای کورب در لینک زیر مراجعه کنید.

طـــراحی ویـــلای کورب

  • طراحی نمای هوشمند
  • طراحی نمای پارامتریک
  • طراحی نمای سبز

عوامل مهم و موثر در طراحی نما

  • نورپردازی و سایه اندازی : استفاده ی بهینه از نور طبیعی و دعوت کنندگی نورطبیعی ، سایه اندازی و.. و استفاده از نور مصنوعی در شب برای تاکید بر عناصر و ایجاد جلوه ای منحصر به فرد
  • حضور گیاهان در نمای ساختمان : تاثیر گیاهان بر زیبایی نما و ایجاد حس طراوت و زندگی
  • انتخاب متریال و رنگ : انتخاب متریال و ترکیب متریال و رنگ نقش به سزایی در کیفیت بصری ایفا می کنه.
  • بازشوها : در و پنجره
  • تاکید بر یک بخش از بنا : با ایجاد فضاهای پر و خالی و ایجاد عمق ، نور پردازی خاص یا انتخاب متریال متفاوت
  • طراحی ورودی : یکی از مهم ترین اجزای طراحی در طراحی نما طراحی ورودیست. یک ورودی مناسب با ایجاد حس دعوت کنندگی در مخاطب
هزینه طراحی ویلا،از مدرن تا کلاسیک

انتخاب متریال نما

در طراحی نما معمار متریال را با توجه به سبک انتخابی کارفرما و مطابق با شرایط اقلیمی آن منطقه انتخاب می کند. انتخاب متریال باکیفیت و مرغوب و پیوستگی و هماهنگی عناصر و متریال های به کار رفته در طراحی و تناسب رنگ میان متریال های مختلف انتخابی در طراحی نمای ویلا بسیار دارای اهمیت است.

نمای ترکیبی

تلفیق مصالح و متریال ها برای مثال ترکیب بتن اکسپوز و چوب، نمای کرتین وال در ترکیب با پروفیل های آلومینیومی به عنوان نمایی مدرن و یا ترکیب آجر و بتن یا ترموود در کنار پنل های فلزی از انواع نماهای ترکیبی پر طرفدار است. در طراحی نمای ترکیبی، مصالح متعدد در کنار هم استفاده می شوند اما بهتر است بیش از چهار نوع متریال مختلف استفاده نشود.

ویلاهای خاص شمال

معرفی برخی از متریال های نما

انواع سنگ، آجر نسوز نما، چوب ترموود، بتن اکسپوز، پنل های فلزی (پنل های پترن دار مختلف و متخلخل)، پنل های نیمه شفاف، پنل های فایبرسمنت، پنل های پیش ساخته، کامپوزیت ، کرتین وال، سرامیک خشک و ….

طرح استخر ویلایی روباز

متریال های جدید و پیشرفته نما

متریال های جدید از پتانسیل بالایی در طراحی نما برخوردارند برای مثال مش های فلزی پیش ساخته دارای کیفیت و انعطاف پذیری بالایی بوده و باعث ورود نور و جلوگیری از اتلاف انرژی شده بدون آنکه دید به بیرون و مناظر اطراف را مسدود کرده یا موجب تاریک شدن فضاهای داخلی شود.

طراحی ویلای ساحلی مدرن با ظاهر منحنی

انواع اجرای نما

به صورت کلی نصب و اجرای نما به یکی از دو روش زیر صورت می پذیرد:

  • اجرای خشک : نصب به وسیله ی پیچ و مهره و یا توسط چسب مخصوص (زیر سازی و شاسی کشی )
  • روش اجرای‌ تر یا دوغاب : روش سنتی استفاده از ملات سیمان
طراحی نما دو پوسته
طراحی ویلا

‌طراحی نمای ویلا در مجموعه ی لبه با تهیه ی جزئیات اجرایی و طراحی سه بعدی دیتیل های نما انجام می شود. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی طراحی ویلا می توانید با مجموعه ی لبه تماس بگیرید.