Top
طراحی استخر ویلا

طراحـــی ویلای ساحلی روستیک

طراحی ویلای روستیک

طراحی ویلای روستیک

متن زیر توسط معماران دفتر K-Studio  ارائه شده است. ویلای ساحلی ماندرا روی تپه ای در Aleomandra، یونان، جای گرفته، به طوری که کاملاً از دید پنهان مانده است. در طراحی ویلای روستیک Mandra توجه داشتیم که ساکنین از ویلا مستقیماً به منظره ی دلنشین دریا و غروب آفتاب جزیره، دید داشته باشند. هدف ما در طراحی ویلای 6 خوابه ی Mandra، خلق فضایی راحت و زیبا بود تا زوج جوان و پر انرژی ای که کارفرمایان ما بودند بتواند در تعطیلات آخر هفته، با خانواده و دوستانشان جمع شوند و در کنار هم در محیطی آرام لذت ببرند. ترکیب منظره ی با شکوه جزیره با محیط پیرامون موجب به وجود آمدن چشم اندازی بی نظیر شده است، در طراحی ویلا روستیک با قرار دادن دیوار های سنگی در اطراف ویلا، ویلا را از دید رس جاده ی پایینی محفوظ کردیم.

ویلای روستیک
طراحی ویلا_سایت پلان

ایده طراحی ویلا روستیک

ایده ی ما در طراحی ویلا، برای زندگی در تابستان، با در نظر داشتن تقویت ارتباط بین ساکنین و مهمانان، طراحی ویلایی بود که ساکنین بتوانند به راحتی با طبیعت پیرامون خود در ارتباط باشند، (ایجاد ارتباطی صلح آمیز با طبیعت). در طراحی این ویلا بر پایه ی احساسات، به خلق فضایی حسی پرداختیم به طوری که هر کدام از فضاها برای ساکنین ویلا، فرصتی برای تفکر، اکتشاف و استراحت فراهم می کند.

طراحی داخلی ویلا
طراحی داخلی ویلا_اتاق خواب

روند طراحی ویلای روستیک

برای ایجاد آرامش و راحتی مهمانان در طراحی ویلا، سایبان هایی را به منظور کاهش حرارت و گرمای هوا قرار دادیم، همچنین سایبان ها از عناصری چون متریال ها، مبلمان و…. در برابر آفتاب، محافظت می کنند. در نظر داشتیم طراحی ویلای روستیک به گونه ای باشد که ساکنین بتوانند پذیرای مهمانان زیادی باشند، اما نمی خواستیم با ساخت حجمی بزرگ از منظره ی زیبا و محوطه ی طبیعی اطراف بکاهیم و بر طبیعت چیره شویم. در طراحی این ویلای روستیک، با الهام گرفتن از بافت بومی و سنّتی جزیره، طراحی ویلا را به دو حجم کوچک سفید رنگ و تعدادی دیوار سنگی تقلیل دادیم، سنگها از سایت تراشیده شد و حجم اصلی به شیوه ی سنتی به رنگ سفید در آمد.

طراحی ویلا ماندرا به سبک روستیک می باشد برای اینکه سبک طراحی روستیک را بیشتر بشناسید پیشنهاد می کنیم به مقاله سبک های رایج طراحی ویلا در لینک زیر مراجعه کنید.

سبك های رایج طراحی ویلا

تفکیک فضاها در طراحی ویلای روستیک

سقف حیاط خلوت که فضای نشمینی بزرگ بود با سایبانی سبک وزن از جنس چوب بلوط پوشاندیم، با این کار حیاط خلوت تبدیل به کانون و نقطه ی مهمی شد که با آشپزخانه در ارتباط بود و به استخر و محوطه ی اطراف دید داشت. در طراحی ویلا، با قرار دادن اتاق خواب ها در زیر فضاهای جمعی علاوه بر تفکیک فضای جمعی از فضای خصوصی، باعث کاهش سر و صدا در طبقه زیرین و ایجاد فضایی ساکت و آرام برای استراحت شدیم.

طراحی معماری ویلای لوکس
طراحی ویلا_طراحی سایبان

متریال های ویلای روستیک

در طراحی ویلای روستیک ماندرا، استفاده از متریال های محلی و سنتی به این ویلا شخصیتی خاص بخشیده است. متریال هایی چون چوب، سنگ و آهک که با تکنیک های معاصر به کار رفته، باعث تلفیق حس معماری سنتی و بومی با معماری معاصر شده است. برای مثال دیوارهای سنگی که به صورت دست ساز ساخته شده اند، ظاهری سنّتی به فضا بخشیده اند. حجم های ساده ی سفید رنگ، دیوار های سنگی ایستاده و سایبان های چوبی به خوبی با بافت جزیره و منظره ی طبیعت هماهنگ و تلفیق شده اند. طراحی ویلای روستیک ماندرا، طراحی ویلایی تابستانه با استفاده از متریال های طبیعی وتلفیق بافت سنتی با سبک زندگی و معماری معاصر بود.

ویلا با نمای بتنی و مدرن

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |Villa Mandra / K-Studio  است.