Top
ایده طراحی ویلا

پنج خانه ویلایی دنج و کوچک

طراحی و اجرای ویلا

امروزه با توجه به مسائل اقتصادی و تمایلات مردم برای داشتن یک خانه ی ویلایی کوچک موجب شده طراحی ویلاهای کوچک مقیاس مورد استقبال قشر کثیری از افراد جامعه قرار گرفته و در بسیاری از مناطق ساخت این دسته از ویلاها افزایش یابد. طراحی و ساخت ویلای کوچک می تونه بهترین پاسخ به نیاز شما برای لذت بردن از تعطیلات در دل طبیعت باشه. با انتخاب ویلای کوچک و سپردن طراحی آن به تیمی متبحر و متخصص می تونید با کاهش فضاهای اضافی و با در نظر داشتن کیفیت های تفریحی و استفاده بهینه از فضا درعین کاهش هزینه ها و با بودجه ای کمتر ویلای دنج و کوچک شخصی خود را داشته باشید.

مجموعه ی لــبــه آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با طراحی و اجرای انواع ویلاهای کوچک مقیاس می باشد.

طراحی فضاهای انعطاف پذیر و چند عملکردی

برنامه ریزی و طراحی ويلاهای کوچک و رویایی یکی از چالش های مهم برای نشان دادن توانایی و خلاقیت معماره. در یک ویلای کوچک بهتره طراحی پلان و جزئیات مبنی بر افزایش کاربری چند منظوره صورت بگیره به همین جهت دکوراسیون داخلی اصولی، در فضاهایی با ابعاد کوچک بسیار حائز اهمیته. برای مثال کاربری دو منظوره مبلمان و مبلمان چند کاره، ترکیب پیشرفت های فناورانه در تجهیزات و اسباب، استفاده بهینه از فضا و… نیازمند طراحی و دکوراسیونی اصولیه.

مزیت های طراحی ویلای کوچک

از مهم ترین مزیت های طراحی ویلای کوچک مقیاس میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه ی خرید زمین
  • کاهش هزینه‌‌ ی طراحی ویلا
  • کاهش هزینه ی ساخت ویلا
  • کاهش هزینه ی تهیه ی مبلمان ویلا
  • کاهش هزینه ی نگهداری ویلا
  • کاهش زمان ساخت و ساز
  • کاهش تولید گرمایش و آثار مخرب زیست محیطی

یکی از دیگر مزیت های انتخاب ویلای کوچک، هوشمند سازی ویلا و راه اندازی زیرساخت های پایدار با هزینه ی کمتر می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از مراحل طراحی ویلا توسط مجموعه ی لــبــه می توانید به مقاله ی مراحل طراحی ویلا مراجعه کنید.

جنبش خانه های کوچک و مینیمال

جنبش خانه های کوچک و مینیمال (جنبش Tiny House) پدیده ای معمارانه و اجتماعیست که موجب شده روشی را که در مورد استفاده از فضای داخلی به کار می بردیم، تغییر دهد. جنبش Tiny House در زمان خود در آمریکا بسیار مورد استقبال واقع شد زیرا پاسخ مناسبی با توجه به افزایش قیمت زمین و خانه بود همچنین به لطف آگاهی بیشتر جامعه نسبت به محیط زیست تمایل به کاهش تاثیرات مخرب بر آن افزایش پیدا کرد. طرفداران این جنبش” استادانی برای زندگی در فضاهای خوب و برنامه ریزی شده و فوق العاده کارآمد هستند.” از سویی انتخاب خانه و ویلاهای کوچک و کاهش دادن فضا منجر به کاهش عادات مصرف گرایانه و گرایش به سبک زندگی مینیمال میشه به همین جهت نیاز به طراحی زیبا، کارآمد و مهندسی روز به روز افزایش پیدا می کنه.

طراحی ویلا های کوچک

خانه های ویلایی کوچک، به دلیل دنج و مورد توجه بودن پروژه های ایده آلی هستند که معماران در سراسر دنیا ایده های خلاقانه ای را برای ساخت آن به کار می برند.

در ادامه به معرفی 5 نمونه طراحی خانه ویلای خلاقانه در ابعاد کوچک می پردازیم:

1. طراحی ویلای رویاییِ زوج جوان

ویلای رویایی Monte توسط گروه معماری TACO taller de arquitectura contextual طراحی شده است. ویلای کوچک Monte در وسط صحرایی در جنوب مکزیک قرار گرفته است. این ویلا به منظور استفاده ی یک زوج جوان در تعطیلات آخر هفته طراحی شده است. خواسته ی این زوج جوان داشتن ویلایی کوچک برای دستیابی به مکانی آرام و تامل برانگیز بود تا در ارتباط با طبیعت اطراف، در آن به تفکر و تخیل و مراقبه بپردازند. تمام فضای اشغال شده توسط این ویلای کوچک 42 متر مربع می باشد و پلان ویلا شامل آشپزخانه، اتاق نشیمن و پله ای ست برای رسیدن به نیم طبقه ای که اتاق خواب ویلا در آن قرار دارد. در زیر این نیم طبقه کمدها، محل تعویض لباس، سرویس بهداشتی و یک حمام رو باز طراحی شده است. یکی از جذابیت های این ویلای رویایی، استخر کوچک رو باز آن بوده که به جهت اختلاف ارتفاع از سطح زمین دارای منظره ای بکر و چشم اندازی استثنایی است.

برای مشاهده ی اطلاعات دقیق تر این ویلا می تونید روی لینک زیر کلیک کنید.

2. طراحی ویلای کوچک پایدار

ویلای کوچک پایدار Cabanas با مساحت 40 متر مربع کار دفتر معماری Duda Porto می باشد. طراحی ویلای کوچک Cabanas ویلا شبیه به تجسم ابتدایی ما از خانه در نقاشی های کودکی مان است اما معمار با طراحی ای خلاق و ماهرانه به ادغام ویلا با طبیعت و استفاده از زیر ساخت های پایدار و تکنولوژی پرداخته است. برای مثال این پروژه مجهز به پنل های خورشیدی و فتوولتاییک و سیستم برداشت آب باران می باشد. مخازن آب جمع آوری شده دارای آب تمیز بوده و می توان برای مصرف خانگی از آن استفاده نمود. همچنین برای نیاز کمتر به لامپ و به منظور کاهش مصرف برق تا حد امکان دیواره ها شیشه ای طراحی شده تا نور بیشتری به داخل ویلا آمده و حتی المقدور از روشنایی طبیعی بهره گیری شود. در محوطه ی ویلا یک خانه ی درختی برای استراحت و بازی ، خانه ای برای حیوانات خانگی خانواده و باغچه ی سبزیجات خانگی برای مصرف ساکنین ویلا طراحی شده است، جالب اینجاست که این سه خانه به یک شکل و تنها در ابعاد مختلف طراحی شده اند.

3. طراحی ویلای کوچک با پلانی شگفت انگیز

ویلای MU50 با مساحت 50 متر مربع و طراحی فوق العاده جذاب، اثری از دفتر معماران Teke  می باشد. در طراحی ویلای MU50 تکنولوژی هایی به کار گرفته شده است که منجر به کاهش تاثیرات مخرب محیط زیستی شده است برای مثال سیستم تامین برق خورشیدی(off_grid) توسط پنل های خورشیدی که روی سقف ویلا قرار گرفته است مهم ترین مزیت استفاده از این سیستم خورشیدی نداشتن آلودگی زیست محیطی است. چشم انداز این خانه ویلای شگفت انگیز دریای اژه و انبوهی از درختان کاج بوده که در نوع خود بسیار زیبا و دیدنی است.

4. طراحی خانه ویلای مکعب آجری

ویلای آجری Termitary با مساحت 80 متر مربع، در منطقه ای گرمسیری توسط دفتر معماری Tropical Space طراحی شده است. معمار این ویلا با الهام گرفتن از توانایی ویژه ی موریانه ها در ساخت آشیانه های خود در مناطق محلی به طراحی این خانه ی ویلایی پرداخته به این صورت که یک فضای اشتراکی و همگانی بزرگ در مرکز این خانه واقع شده و این فضا شامل یک آشپزخانه، میز نهارخوری، و گوشه ای برای سرگرمی دیده می شود سپس این لابی به فضا های کاربردی مختلفی چون اتاق استراحت، فضای نشیمن، و اتاق های خواب منتهی می شود. تمامی فضاهای این خانه ویلای کوچک فضا ها با در نظر داشتن راحتی ساکنین و به شیوه ی هنرمندانه ای به یکدیگر متصل شده اند. در این ویلای کوچک یک نیم طبقه طراحی شده که در آن یک اتاق خواب دیگر، یک اتاق مدیتیشن و عبادت و کتابخانه ای کوچک قرار دارد. در ساخت این خانه ویلای مکعبی به صورت عمده از آجر استفاده شده است که از مصالح سنتی و بومی منطقه می باشد. سقف خانه با بتنی است و کف از موزاییک سیمانی با رنگ های تیره پوشیده شده است و همه ی مبلمان های چوبی از چوب های سقف خانه ی قدیمی، ساخته شده اند که در نهایت موجب صرفه جویی و کاهش هزینه ها شد.

5. طراحی ویلای کوچک کوهستانی

ویلای کوچک کوهستانی MINIMOD،که در میان کوه های جنوب برزیل قرار گرفته است با مساحت 90 متر مربع کار دفتر MAPA می باشد. معمار با طراحی جمع و جور و در عین حال موثر خود، این ویلای کوچک را به خوبی با محیط طبیعی و سرسبز اطراف پیوند زده است همچنین قرار گیری ویلا و جهت گیری آن به گونه ای انجام شده که ساکنین بهترین دید را به مناظر موجود داشته باشند. از طرفی انتخاب سازه پیش ساخته به جای ساخت و ساز سنتی و استفاده از مصالح نوظهوری چون (CLT Wood (cross laminated timber از دیگر ویژگی‌های مثبت و جذاب این ویلا به شمار رفته و موجب کاهش انتشار گاز های گلخانه ای و کاهش آلودگی صوتی در هنگام انجام عملیات ساخت و ساز، به جهت طبیعت پیش ساخته ساختمان و سرعت ساخت و ساز می شود.

شما می تونید برای مشاوره و محاسبه قیمت طراحی ویلا ، زمان بندی پروژه و بررسی هزینه های ساخت ویلای کوچک خود با مجموعه ی لــبــه تماس بگیرید