Top
طراحی ویلای روستیک

طراحی ویلا روستیک نوشاد، مرجان، شکلات و دیگران

طراحی ویلا روستیک

طراحی ویلا روستیک مبتنی بر برنامه برای زوجی که خواستار همزیستی با حیوانات خانگی خود با نیاز های متفاوت بودند، صورت گرفت. آنها فضایی خارج از محیط شهری و آپارتمانی می خواستند تا علاوه بر دستیابی به آرامش بیشتر و بهره گیری از ساختاری متفاوت با ساختار شهری، آسایش حیوانات خانگی خود را نیز تامین کنند . به همین خاطر برخلاف آنچه که در استفاده از سطح اشغال مجاز در سایر پروژه ها شاهد آن هستیم، در طراحی ویلا روستیک شکلات از سطح اشغال ساختمان ، کمتر از میزان مجاز آن در نظر گرفته شد تا فضای بیشتری به طراحی محوطه ی ویلا به منظور آسایش بیشتر حیوانات اختصاص یابد .

روند طراحی و سبک طراحی ویلا

همانطور که پیش از این نیز گفته شد ، با نظر به خواست کارفرما در رابطه با تعدد فضاها ، در طراحی ویلا پاسخگویی تمام و کمال به عملکردهای مورد نیاز ، به بهره گیری از ساختار های فرمی در روند طراحی معماری ویلا ارجحیت داشت.این ویلا که به سبک روستیک طراحی شده است، شامل چهار دیسیپلین معماری ، سازه ، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی می باشد . که هرچهار دیسیپیلین به روش  BIM (Building Information Modeling) با استفاده از نرم افزار Revit با تمام جزییات مدل سازی شده اند.

طراحی سازه ی ویلا

سازه ی ویلا به صورت ترکیبی از سازه ی بتنی به همراه سقف فلزی که توسط شش خرپا ساماندهی می شود ، طراحی شده است . از تمهیدات طراحی سازه ویلا برای رفتار بهتر در مواجه با زلزله ، استفاده از دیوار های تری دی پنل بود که با توجه به وزن پایین تر نسبت به سایر دیوار ها ، موجب کمتر شدن وزن سازه و نهایتا دریافت نیروی کمتر در زمان زلزله است . از آنجا که طراحی ویلا به صورت تعاملی میان معماری و سازه انجام شد، برخی از خرپاها در فضاهای داخلی ویلا ( مانند اتاق نشیمن ) دیده می شوند.

تاسیسات ویلا

تاسیسات مکانیکی ویلا برای سیستم سرمایش و گرمایش فن کویل می باشد . علاوه بر اين تاسیسات الکتریکی مجهز به سیستم هوشمند یا BMS(Building Management system) است كه علاوه بر آنکه امکان کنترل از راه دور را برای کارفرما فراهم می کند تاثير بسزايی در صرفه جويی مصرف انرژی و نهایتا کاهش هزینه های ساختمان خواهد داشت.

لازم به ذکر است که طراحی این ویلا به روش EPC(Engineering-Procurement-Construction) یا همان مهندسی ، تامین کالا و ساخت صورت گرفته است.این پروژه در سال 1395 در دفتر سرور استودیو ، با طراحی معماری سید علیرضا عظیمی و زهره بیات و مدیریت پروژه ی دکتر امیر حسین سرور  طراحی و اجرا شده است.

طراحی ویلا روستیک در پردیس

IncisivEdge

طراحی ویلا روستیک شکلات

طراحی معماری ویلای
روستیک

مسکونی

طراحی این ویلا با مساحت 475 متر مربع در سه طبقه صورت گرفت، که به ترتیب، زیرزمین شامل استخر، سالن ورزش و اتاق سرایداری، طبقه ی همکف شامل فضاهای اصلی از جمله پارکینگ، اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق سگ ها و طبقه ی اول اتاق خواب ها و فضای نگهداری پرندگان را شامل می شود. علاوه بر این اتاق زیرشیروانی به عنوان اتاق کار کارفرما طراحی شده است.