Top
طراحی داخلی اداری

بازسازی دفتر اداری

بازسازی دفتر اداری

بازسازی دفتر اداری | سایت پروژه

متن زیر توسط معماران پروژه 1305Studio ارائه شده است. طراحی پروژه بازسازی دفتر اداری از آنجا آغاز شد که متوجّه شدیم دفتر سابق تخریب خواهد شد. این سایت را برای بازسازی در نزدیکی پارک Zhongshan در محله ای در Shanghai پیدا کردیم. سایت منتخب برای بازسازی دفتر اداری ، در نقشه اصلی معماری به عنوان گاراژ مشخص شده بود.

طراحی و بازسازی اداری
طراحی اداری مدرن

مبلمان و دکوراسیون دفتر اداری

در ادامه تصمیم گرفتیم از مبلمان و متریال هایی که در دکوراسیون دفتر سابق استفاده شده بود، در طراحی و بازسازی دفتر جدید استفاده کنیم. با این روش، برای بازسازی و دکوراسیون داخلی دفتر جدید، هزینه ی چندانی صرف نکردیم. بیشتر مبلمان و متریال های دکوراتیو به کار رفته در استودیوی جدید، متعلق به دفترسابق است، درنتیجه، دفتر جدید به دفتر سابق شباهت دارد. دریافتیم که چیز های مشابه، در فضایی متفاوت، می توانند کاملا متفاوت جلوه کنند.

طراحی محیط اداری
طراحی محیط اداری
دیزاین اداری مدرن
دیزاین اداری مدرن

طراحی محوطه، حیاط شمالی

دیوار شمالی قبل از بازسازی کاملا محصور شده بود. هنگام گردش در اطراف سایت متوجه شدیم، جنگل بامبویی رها شده در پشت دیواری از سایت قرار گرفته است، این فضا پر از زباله بود و گربه های وحشی بسیاری در آنجا دیده می شد. تصمیم گرفتیم، دیوار را خراب کرده و تمام زباله ها را جمع آوری کنیم، سپس درختان بامبو را مرتّب کردیم و در آخر فضایی با روشنایی بهتر برای دفترکار و حیاطی در جبهه ی شمالی، بدست آمد. با جمع کردن زباله ها، یک چشم انداز فوق العاده زیبا از درختان بامبو بدست آوردیم. از ترکیب حیاط پر از درختان بابمو با فضای دفتر، هارمونی بسیار خوبی ایجاد شد.

طراحی داخلی اداری مدرن
طراحی داخلی اداری مدرن
بازسازی دفتر اداری
طراحی داخلی واحد اداری

حیاط غربی دفتر اداری

بازسازی و ساخت حیاط غربی به گونه ای بود که حیاط، با نمایی شیشه ای پوشیده شده و به بخشی از فضای داخلی تبدیل شد. اوّلین کاری که بعد از اجاره ی این زمین برای بازسازی انجام دادیم، برداشتن سقف شیشه ای حیاط خلوت و ساخت یک حوض در این فضا بود. سرانجام با ایجاد فضایی باز در بخش غربی، روشنایی بیشتری برای فضای داخلی تأمین کردیم.

طراحی دفتر اداری کوچک
بازسازی دفتر اداری

قفسه های کتاب

قفسه های کتاب از دفترکار قبلی به دفتر جدید بازسازی شده، منتقل شد. این قفسه ها، در شکل های مختلف دارای طول و ارتفاع مشابه و عرض 15یا 30 سانتی متر هستند. ترکیب قفسه های کتاب میتواند به اشکال مختلفی صورت بگیرد و تأثیر متفاوتی در فضا ایجاد کند. از آن جایی که این قفسه ها می توانند هرجایی از فضا قرار بگیرند، موجب به وجوذ آمدن ترکیب های متفاوتی نیز می شوند. آن ها را  می توان به راحتی به فضای جدید منتقل کرد. از دیگر ویژگی های استفاده از قفسه های دفتر قبلی در دفتر بازسازی شده، حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف است.

طراحی داخلی اداری مدرن
طراحی داخلی اداری مدرن

ویترین شیشه ای

ویترین شیشه ای نیز از دفتر قبلی به دفتر بازسازی شده منتقل شد، ویترین، از قطعات اضافه ی کارخانه شیشه، تشکیل شده است. ما قطعات بازیافتی شیشه های کارخانه را با هم ترکیب کرده و آنها را به ویترین شیشه ای قابل استفاده تبدیل کردیم. قطعات ویترین به راحتی از هم جدا شده و دوباره سرهم می شوند.

دکوراسیون اداری شیک
طراحی داخلی واحد اداری

گیاهان محوطه ی استودیو

گل وگیاهانی که در حیاط دیده می شوند،گیاهانی هستند که از اطراف محل ساخت و ساز، جمع آوری و دوباره کاشته شده اند. این منظره ی سبز فوق العاده زیبا با درختان و گیاهان هرز اطراف ساخته شده است.گیاهان بلا استفاده ای که توسط ما برداشت و دوباره در محل مناسبی کاشت شده اند چنین منظره ی زیبایی را در جلوی ساختمان ایجاد کرده که بسیار چشم نواز و لذّت بخش است، و می توان در آن عکاسی کرد. در پشت دیوارها گیاهان هرز و سنگ های رها شده ای وجود دارد که میتوان در بازسازی از آنها استفاده کرد امّا مردم از آنها غفلت میکنند و آنها را رها کرده اند، درست مثل این گاراژ که اگر به اندازه ی کافی خوش شانس نبودیم آن را برای بازسازی پیدا نکرده بودیم و ممکن بود همچنان یک گاراژ بماند.

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |1305 STUDIO  است.

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری