Top
ایده های طراحی ویلا

طراحی ويلا باغ خصوصی و لوکس پِترا

طراحی و ساخت ویلا باغ ِخصوصی

“در این مقاله به معرفی نمونه ی خارجی پروژه ی طراحی ویلا باغ از سایت Archdaily پرداخته ایم. مخاطب این مقاله کارفرمایانی هستند که تمایل به طراحی و ساخت ویلا باغ خود دارند. با طراحی ویلا باغ خصوصی خود، صاحب فضایی رویایی و اختصاصی با پتانسیل تفریح و استراحت و پذیرایی از خانواده و دوستان در دل طبیعت خواهید شد. یکی از نکات مهم در طراحی این دست از پروژه ها، تلفیق حداکثری ویلا با فضای سبز و محیط طبیعی پیرامون آن می باشد. از چالش هایی که در اغلب پروژه های طراحی ویلا باغ با آن روبرو هستیم، حل شیب زمین در طراحی می باشد. در این پروژه تیم معماری به وسیله ی طراحی ساختمان ویلا در ارتفاع مختلف و با استفاده از المان پله به حل این مسئله از توپوگرافی پرداخته اند…. به وضوح در عكس های پروژه قابل مشاهده است.”

“برای مشاوره و برآورد هزینه ها در حوزه ی طراحی ویلا باغ خود می توانید با مجموعه ی لبه تماس بگیرید.”

متن زیر توسط معماران پروژه طراحي ويلا باغ خصوصی و لوکس پِترا، Marlene Uldschmidt ، ارائه شده است.

روند طراحی ويلا باغ در طول زمان

طراحی ویلای لوکس پِترا در بخش مسکونی باشکوهی در کنار ساحل دهکده ی Carvoeiro, Algarve, درکشور پرتقال واقع شده است. محله ای که طراحی ویلای لوکس Petra در آن انجام شد، محله ی کم سکونتی بود. طراحی ویلا باغ خصوصی، با وجود فضای سبز خصوصی و شخصی از دیگر ملک ها متمایز شده است. مداخلات و الحاقات ایجاد شده در طراحی ویلای موجود طی سالیان متمادی منجر به تبدیل ویلا به ساختمانی بی شکل و شمایل خارج از فرم شده بود، با اینکه سعی شده بود سطح اشغال مجاز حفظ شود و ساختمان، بیش از سطح اشغال مجاز را به خود اختصاص ندهد.

طراحی محوطه سازی ویلا در زمین شیب دار (توجه به توپوگرافی در روند طراحی ویلا باغ)

در طراحی ویلا باغ خصوصی پترا، در نظر داریم تا با حجم، از نظر زیبایی شناسی و توپوگرافی در زمین شیب دار هماهنگی ایجاد کنیم. از آن جایی که ساختمان موجود به ما پستی بلندی های عمیقی را نشان می دهد، می تواند فضای خوبی برای ساخت و ساز جدید باشد.

طراحی داخلی ویلا باغ و طراحی استخر در محوطه ویلا

در طراحی داخلی ویلا باغ، پلان باز طبقه ی همکف شامل اتاق نشیمن، آشپزخانه، غذاخوری، بار و فضایی برای اجرای موسیقی است. در سطوح بالاتر و پایین تر اتاق خواب ها تعبیه شده اند. در طراحی ویلا باغ پِترا، پلّه ها مانند سطوح شناوری عمل می کنند که طبقه ی همکف را با سطح میانی استخر به سطح پایین تر می رسانند و با این کار اختلاف ارتفاع را در میان سطوح حل کرده و محو می کند. طراحی استخر با استفاده از خطوط مستقیم و سطوح کفی که با سنگ مرمر پوشیده شده، باعث ایجاد ظاهری مدرن شده است.

نمونه ی طراحی استخر در ویلا

چنانچه علاقه مند به طراحی استخر های غیر معمول و متمایز در ویلای خود هستید پیشنهاد می کنیم از نمونه عکس های انواع استخر های غیر معمول و سفارشی در لینک زیر دیدن کنید.

نمونه ی انواع استخر های غیر معمول و سفارشی

(جهت مشاهده ی مقالات پیشنهادی کافیست بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.)

” برای مشاهده ی نمونه ی طراحی ویلای استخردار از مجموعه ی لبه، از طراحی ویلای مدرن روستیک متل قو دیدن کنید. ”

” طراحی ویلای مدرن روستیک متل قو

طراحی محوطه ويلا باغ

در طراحی ویلا باغ طراحی فضای سبز باغ کاملا از نو صورت گرفت، باغی که شامل درختان نخل و زمین تنیس رها شده ای بود را از ویلا جدا کردیم که این امر موجب هماهنگی بیشتر فضا شد. در طراحی لنداسکیپ، انتخاب متریال در طراحی محوطه بدین صورت انجام شد: پوشش مسیرها و تراسها از جنس چوب و مسیر ماشین رو و مسیر اصلی پیاده رو از ترکیب سنگ مرمر سفید و خاکستری بود که برای جداسازی فضاها به طور سفارشی طراحی شدند. طراحی فضای سبز ویلا به گونه ای انجام شد تا انبوهی از گیاهان گرمسیری در بخش جنوبی ویلا با اتاق مستر ترکیب شوند.

چگونه طراحی تراس در ویلا بر کیفیت فضای باز تاثیر میگذارد؟

در طراحی تراس این ویلا باغ، پیش آمدگی تراس موجب ایجاد سایه اندازی مطلوب و کاهش گرما در فضای بیرونی تراس گشته و نتیجتا امکان استفاده بیشتر از فضای باز را  یرای ساکنین ویلا فراهم کرده می کند.

“در طراحی ویلا با طراحی تراس و یا بالکن به صورت هدفمند موجب استفاده ی بهینه از فضای باز و منجر به بهبود کیفیت فضای زندگی ساکنین خواهیم شد. جهت مطالعه ی یبیشتر در رابطه با طراحی تراس پیشنهاد می کنیم با کلیک کردن بر روی لینک آبی رنگ به مقاله ی طراحـــی تراس و طراحی بالکن ویلا مراجعه کنید.”

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily | Villa Petra / Marlene Uldschmidt است.

Sorry, the comment form is closed at this time.