Top
طراحی استخر ویلا؛ ایده‌های جذاب در محوطه سازی ویلا

طراحی استخرهای سفارشی و غیر معمول | 1

طراحی استخر رو باز

طراحی استخر

سایت Archdaily در مقاله ای به معرفی 14 نمونه از ویلاهایی که دارای استخرهای سفارشی و غیر معمول هستند پرداخته است. امروزه تمایل کارفرمایان به طراحی استخرهای سفارشی، غیر معمول و عجیب و غریب موجب طراحی استخر هایی با کف شفاف و شیشه ای شده که در عین فیلتر نور ، زیبایی منحصر به فرد و خیره کننده ای به فضای زیرین می بخشند. در این پروژه ها استخر وارد فضای داخلی ویلا شده و معماران روش های مختلفی را در حل مسائلی چون نشت آب، رطوبت (آب بندی) و مقاوم سازی در برابر وزن به کار بسته اند. در ادامه به معرفی این 14 نمونه طراحی استخر پرداخته ایم.

برای مشاهده ی نمونه ی طراحی ویلای استخردار از مجموعه ی لبه، از طراحی ویلای مدرن روستیک متل قو دیدن کنید.

طراحی ویلای مدرن روستیک متل قو

همچنین پیشنهاد می کنیم از طراحی ویلای کردان، پروژه دیگری از این مجموعه، در لینک زیر بازدید کنید.

طراحی ویلای کردان

طراحی استخر سفارشی ویلای k

در طراحی ویلای K ، استخر در میانه ی جداره ی بیرونی ویلا قرار گرفته است به طوری که بخشی از آن داخل ویلا جای گرفته و ادامه ی استخر در بالای تپه ها قرار گرفته و کنسول شده است. سکویی در بالای سطح آب میان حوضچه ی استخر داخلی و خارجی قرار گرفته است که هنگام شنا کردن می توان آن را بلند کرد و برداشت. در اطراف تراس این ویلا حیاطی طراحی شده و در آن سبزیجات و درختان میوه کاشته شده تا مالک بتواند در این لوکیشن رویایی و خاص کوهستانی از محصولات حیاط خود برداشت کند.

طراحی حوضچه ی کوچک استخر خانگی

طراحی استخر در ویلا
طراحی استخر خانگی

طراحی ویلا هوشمند با استخر سفارشی

معمار پروژه استخر را روی سقف و به شکل کنسول شده طراحی کرد و به همین جهت هنگام آفتاب گرفتن یا شنا کردن می توان ساحل و دریا را به خوبی مشاهده کرد. در طراحی استخر متریال به کار رفته در کف استخر شیشه می باشد. دسترسی به سقف ویلا به دو صورت انجام می شود. پله های اضطراری که از محیط داخلی به وسیله ی دیوار شیشه ای مجزاست و مستقیما کاربر را به بالا هدایت می کند همچنین شیشه ی جدا کننده در برابر ورود شن به وسیله ی باد و طوفان به فضای داخلی جلوگیری میکند.

استخر ویلای گرمسیری

در طراحی پلان ویلای گرمسیری معمار فضای نشیمن اصلی، غذاخوری و استخر را در طبقه ی اصلی و اتاق خواب ها را در طبقه ی بالاتر قرار داده است. طراحی استخر سفارشی به گونه ایست که هنگامی که در استخر نشسته اید تماشاگر منظره ای کامل و شفاف از جنگل خواهید بود. همچنین در طبقه ی بالای ویلا پنجره ها به شکلی تعبیه شده اند تا تصویر فوق العاده ای از درختان بلند جنگلی را برای ساکنین قاب کند.

مدل استخر سرپوشیده خانگی
طرح استخر ویلا

نمونه استخر با جداره ی شفاف داخل ویلا

برنامه ی طراحی ویلا مبتنی بر جدا کردن فضاهای جمعی و عمومی از فضاهای خصوصی خانوادگی بود. در طبقه ی پایین آشپزخانه، اتاق نشیمن، غذاخوری و فضاهای باز قرار گرفته است. طراحی استخر شفاف با جداره ی شفاف داخلی با فضاهای جمعی به خوبی ادغام شده و با انعکاس نور طبیعی در کل ویلا موجب اتصال و یکپارچگی فضاهای داخلی و بیرونی ویلا شده است.

طراحی استخر ویلای لوکس
طراحی استخر ویلا

طراحی استخر خانگی

خواسته ی کارفرما از معماران در این پروژه طراحی استخر کوچک در فضای داخلی بود. محل قرار گیری استخر در بین دو پنجره ی  تاشو می باشد. علت این طراحی استفاده از استخر به عنوان استخر داخل خانه در فصل زمستان بوده همچنین در فصل تابستان پنجره ها قابلیت باز شدن داشته و می توان ازین استخر کوچک به عنوان استخری در فضای باز استفاده کرد.

طراحی استخر ویلا

طراحی ویلای استخر دار یک معمار

طرح استخر ویلایی روباز

طراحی پاویون شیشه ای شامل استخر

در طراحی ویلای روستیک ماندرا، استفاده از متریال های محلی و سنتی به این ویلا شخصیتی خاص بخشیده است. متریال هایی چون چوب، سنگ و آهک که با تکنیک های معاصر به کار رفته، باعث تلفیق حس معماری سنتی و بومی با معماری معاصر شده است. برای مثال دیوارهای سنگی که به صورت دست ساز ساخته شده اند، ظاهری سنّتی به فضا بخشیده اند. حجم های ساده ی سفید رنگ، دیوار های سنگی ایستاده و سایبان های چوبی به خوبی با بافت جزیره و منظره ی طبیعت هماهنگ و تلفیق شده اند. طراحی ویلای روستیک ماندرا، طراحی ویلایی تابستانه با استفاده از متریال های طبیعی وتلفیق بافت سنتی با سبک زندگی و معماری معاصر بود.

شش اصل مهم در طراحی و ساخت استخر

طراحی حوضچه های کوچک استخر

اصول طراحی استخر

طراحی استخر با کف شفاف

طراح استخر باغی سرپوشیده

نمونه استخر رویایی

نمونه استخر ویلا

طراحی استخر یک ویلای ساحلی

طراحی استخر ویلا

طراحی ویلای استخر

طراحی استخر سر بسته ویلا

طراحی استخر با سقف شیشه ای

مراحل طراحی و ساخت استخر خانگی