Top
طراحی نما خانه ویلایی مدرن

طراحی خانه ویلایی مدرن برای سه نسل

طراحی روف گاردن خانه ویلایی مدرن

طراحی خانه ویلایی مدرن | هدف طراحی

متن زیر توسط معماران پروژه طراحی خانه ویلایی مدرن VTN Architects آماده شده است. پروژه طراحی طراحی خانه ویلایی مدرن در شهر ویتنام واقع شده است. ویتنام، شهری ست که به دلیل بالا رفتن سرعت ساخت و ساز و طراحی ویلا، از اصالت خود، یعنی شهری گرمسیری با فضاهای سرسبز بسیار و جمعیت کم فاصله گرفته است. فضاهای شهری از جمله ویلاها و خانه هایی که به تازگی در شهر ساخته می شوند، ارتباط خود را با طبیعت پیرامون خود از دست داده اند و پیوند کمتری بین فضاهای تازه ساخته ی شهری و طبیعت دیده می شود. طراحی خانه ویلایی Binh، توسط دفتر معماری VTN انجام شد که یک پروژه از مجموعه پروژه های “طراحی ویلا در خدمت درختان” بود. طراحی ویلا، با هدف ایجاد فضای سبز در محله ای پرتراکم در شهر ویتنام انجام شد.

“می توانید برای مشاوره و برآورد هزینه ها در حوزه ی طراحی ویلا با مجموعه ی لبه تماس بگیرید.”

طراحی ویلا برای سه نسل مختلف

طراحی ویلا برای خانواده ای از سه نسل مختلف انجام شد، به همین جهت چالش اصلی ما در طراحی خانه ویلایی مدرن، خلق فضاهایی بود که در عین پاسخ به نیاز های متفاوت کاربران از سه نسل مختلف، باعث ایجاد ارتباط بین ساکنین شود.

 “برای مشاهده ی پروژه ی بازسازی این مجموعه به “بازسازی دفتر اداری میرعماد  | طراحی داخلی دفتر اداری بهشتیمراجعه کنید.”

بهره گیری از نور طبیعی در طراحی خانه ویلایی مدرن

در طراحی خانه ویلایی مدرن، حیاط ها را روی بالاترین قسمت از احجامِ روی هم چیده شده قرار دادیم که از دور تا دور با درهای شیشه ای ریلی احاطه شده اند. با این روش باعث افزایش نور طبیعی روز در تمامی اتاق ها شدیم و این فضا مانند سیستم تهویه ی مطبوع عمل می کند، همچنین فضای بازِ میان احجام روی هم چیده شده در طراحی ویلا، باعث افزایش دید و ایجاد فضای تعاملی بین اعضای خانواده شد.

جانمایی فضاها در طراحی خانه ویلایی مدرن

در این ویلا، اتاق نشیمن، غذاخوری، اتاق خواب ها و اتاق مطالعه به صورت فضاهایی پیوسته و باز طراحی شده اند، فضاهای پیوسته به وسیله ی حیاط ها از هم تفکیک شده اند و از طریق حیاط ها از هر اتاق به اتاق های دیگر دید ایجاد کردیم. در طراحی خانه ویلایی مدرن، فضاهای خدماتی همچون آشپزخانه، حمام، پلّه ها و راهروها را برای جلوگیری از شدّت ورود تابش و گرمای خورشید به فضاهای دیگر، در بخش غربی ویلا قرار دادیم.

ایجاد تهویه ی طبیعی در طراحی خانه ویلایی مدرن

تغییرات عمودی ایجاد شده در فضاها در طراحی ویلا باعث به وجود آمدن فضاهای خالی بین حجم کلّی شد که حتّی با ساخته شدن ویلا در زمین های مجاور، تهویه طبیعی ویلا حفظ می شود. با اینکه ویلا، در آب و هوای گرمسیر واقع شده است با استفاده ازین راهکار ها، هوای داخل ویلا همیشه خنک و مطبوع می ماند و کاربران به ندرت نیاز به استفاده از سیستم تهویه هوا پیدا می کنند.

طراحی روف گاردن خانه ویلایی مدرن

در طراحی روف گاردن از درختان بزرگ برای سایه اندازی استفاده کردیم با این کار، باعث کاهش دمای فضای داخل ویلا شدیم. سبزیجات کاشته شده در فضای سبز، نیاز روزانه ی ساکنین ویلا را فراهم می کند. شیوه ی کاشت گیاهان به صورت عمودی با تراکم بالا راهکار بسیار مناسبی است. بکار گرفتن این شیوه در طراحی خانه ویلایی مدرن، آن را تبدیل به فضایی مناسب برای سبک زندگی ویتنامی کرده است.

نقش طبیعت در طراحی خانه ویلایی

در طراحی ویلا استفاده از متریال های طبیعی مانند سنگ طبیعی، چوب و بتن اکسپوز با اقلیم گرمسیری به خوبی ترکیب شده است. با در نظر داشتن طراحی پایدار، باعث کاهش هزینه ی نگهداری ویلا در آینده شدیم. طراحی معماری تنها به معنی طراحی ویلا به صورت عملکردی و از نظر زیبایی شناسی نیست،  بلکه طراحی معماری به معنی ایجاد ارتباط میان افراد و همچنین ایجاد ارتباط بین انسان و طبیعت می باشد.

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily | Binh House / VTN Architects است.

Sorry, the comment form is closed at this time.