Top
طراحی داخلی_اداری

طراحی دفتر اداری به سبک صنعتی

طراحی داخلی_فضای کار موقت

طراحی داخلی به سبک صنعتی

متن زیر توسط معماران پروژه Studio 11 ارائه می شود. Studio 11 پروژه ی طراحی داخلی دفتر اداری PandaDoc را به عهده گرفت، دفتر PandaDoc با مساحتی بیش از 1200 متر مربع دارای 130 کارمند است. در طراحی داخلی این پروژه، فضای کار کارمندان به چهار فضای اصلی و یک آشپزخانه ی مشترک تقسیم میشود. طراحی داخلی این شرکت به سبک صنعتی انجام شد. در سبک صنعتی، اغلب از رنگ های محدودی استفاده می شود. با افزودن دو رنگ اصلی آبی و قرمز بورگاندی به پس زمینه ی بی رنگ و روح فضای داخلی، پروژه شاخص شده است. تأثیر طراحی پست مدرن را می توان به خوبی در بازی با رنگ ها، در طراحی داخلی این پروژه دید، استفاده ازین دو رنگ در ساخت سناریو های متفاوت در فضاهای مختلف، قابل مشاهده است.

طراحی داخلی_ورودی ها_کمدها
طراحی اداری-پرسپکتیو خارجی
طراحی داخلی_اتاق قهوه خوری
طراحی اداری-پرسپکتیو خارجی

سناریوی طراحی

در طراحی داخلی، هر فضا از فضای کار دیگر به وسیله ی ورودی های مجزا، جدا شده و در هر ورودی، کمد هایی برای وسایل کارکنان تعبیه شده است. هر فضای کار دارای فضای بسته ی کوچکی است که رو به پنجره هاست، میتوان در تایم استراحت بین کار در آنجا قهوه میل کرد و با همکاران به گفتگو پرداخت. این فضا، بسته طراحی شد تا از فضای کار جدا شود و در دید کارکنان نباشد تا مانع از پرت شدن حواس کارمندان هنگام کار شود. طراحی فضایی برای قهوه خوردن و استراحت در هر فضای کار بصورت اختصاصی، موجب شد، کارمندان بدون اتلاف وقت در رفت آمد و رفتن به آشپزخانه ی مشترک، بتوانند در محلی نزدیک به میز کار خود، زمانی را به استراحت و تنفس بپردازند

06_طراحی داخلی_فضای کار موقت
طراحی اداری-هدف طراحی

رنگ آبی شاخصه ی زون کاری

در طراحی داخلی این فضای اداری، همه ی فضاهای کار با رنگ آبی مشخص شده اند، ایده ی این نشانه گذاری به این منظور بود ک بتوان با دنبال کردن رد رنگ آبی، به فضاهای کار و از فضاهای کار به یکدیگر رسید. یکی دیگر از کارکرد های نقاطی که برای خوردن قهوه طراحی شده بود، برپایی برخی از جلسات کوتاه و گردهمایی اعضای تیم های مختلف است.در طراحی داخلی این فضای اداری، همه ی فضاهای کار با رنگ آبی مشخص شده اند، ایده ی این نشانه گذاری به این منظور بود ک بتوان با دنبال کردن رد رنگ آبی، به فضاهای کار و از فضاهای کار به یکدیگر رسید. یکی دیگر از کارکرد های نقاطی که برای خوردن قهوه طراحی شده بود، برپایی برخی از جلسات کوتاه و گردهمایی اعضای تیم های مختلف است.

05_طراحی داخلی_فضای کار
طراحی اداری-دیاگرام

اتاق جلسات فضای بزرگی را به خود اختصاص داده و در طراحی داخلی آن هر دو رنگ اصلی، یعنی آبی و قرمز بورگاندی به کار رفته است. پرده ها نقش تفکیک کننده ی فضا را به عهده دارند، همچنین عنصری موثر در جذب سر و صدا و جلوگیری از ورود صدا، به اتاق جلسات هستند.

07_طراحی داخلی_اتاق جلسه
کفسازی

در طراحی داخلی، تمام کف با فرشی با پس زمینه ی خاکستری و مستطیل هایی به رنگ مشکی، پوشیده شده است. نقش روی زمین، رنگ شاخص فضاها و نئون در کنار هم ترکیب فوق العاده ای به فضا داده است. از نظر هنری، این ترکیبات در کنار هم مانند تصویری از نقاشی انتزاعی مدرن شده است.همین ترکیبات در طراحی آشپزخانه حفظ و گیاهان به این فضا اضافه شده است، همچنین روشنایی های تزئینی گونانونی در این فضا دیده می شود با این کار فضایی دنج و دلچسب به وجود آمد.

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |PandaDoc Office / Studio11  است.

11_طراحی داخلی_آشپزخانه