Top
طراحی مجموعه ی سوارکاری

طراحی مجموعه ی سوارکاری

طراحی مجموعه سوار کاری

متن زیر توسط معمارهای پروژه Carlos Castanheira & Clara Bastai ارائه شده است. ما همیشه به عنوان معمار، به دنبال ایجاد رضایت کاربران از فضایی که طراحی کرده ایم هستیم و دوست داریم پروژه به خوبی دیده شده و توجه مخاطب را به خود جلب کند. هدف ما در طراحی این بود که عملکرد فضا به گونه ای باشد تا به درستی، پاسخگویی تمام نیاز های اساسی کاربر بوده و با قرار گرفتن در آن در، محیطی لذت بخش را تجربه کند. در واقع طراحی این مجموعه مبتنی بر برنامه ای برای تفکیک و دسته بندی فضاها بر اساس عملکرد آنها، انجام شد.

طراحی مجموعه سوارکاری_پرسپکتیو خارجی
طراحی ویلای لوکس-فضای سبز
طراحی مجموعه سوارکاری
طراحی ویلای لوکس-محوطه

عملکردگرایی در طراحی مجموعه ی سوارکاری

ما در طراحی، عملکردگرا(functionalists) هستیم، زیرا معتقدیم معماری باید کارآمد باشد و اگر اینگونه نباشد، محکوم به تمسخر، پوچی و معدومیت خواهیم شد. این مجموعه ی سوارکاری در Cabo do Mundo، واقع شده، فضایی برای سوارکارانی ست که عاشق اسب اند و محلی برای نگهداری اسب ها است. چالش ما در طراحی مجموعه ی سوارکاری، استفاده از چوب به عنوان سازه، همچنین در پارتیشن ها، دیوارها و سقف مجموعه بود.

این مجموعه ی سوارکاری، براساس معماری عملکردگرا طراحی شده است. برای درک بهتر معماری عملکرد گرا، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

Functionalism Architecture

طراحی مجموعه سوارکاری
طراحی ویلای لوکس-روند طراحی
طراحی مجموعه سوارکاری_مانژ سرپوشیده
طراحی ویلای لوکس-پرسپکتیو خارجی

ساختمان چوبی اصطبل با دو مانژ محصور شده و انبار و ساختمان اجتماعی نیز از جنس چوب است. در طراحی هر پروژه ای شنیدن خواسته ها و نیازهای کارفرما، اصلی ضروری است. ساکنین اصلی فضایی که طراحی می کنیم اسب ها هستند، اما ما قادر به صحبت کردن با آنها نیستیم به همین منظور ناچار شدیم با افرادی که اسب ها را می شناختند و با آنها کار می کردند گفتگو کرده، و از آنها راهنمایی گرفتیم.

طراحی مجموعه سوارکاری
طراحی ویلای لوکس-سایت پلان
طراحی مجموعه سوارکاری
طراحی ویلای لوكس-بستر طبیعی

روند طراحی مجموعه ی سوارکاری

با وجود اینکه همیشه این حیوانات آرام و نجیب را دوست داشتم و تجربه ی اندکی با آنها داشتم اما هیچ گاه به صورت حرفه ای به این مسئله نگاه نکرده و دیدگاه تخصصی از این موضوع نداشتم. وقتی در حرفه ی خود به تمرین می پردازیم برای اینکه نیازمندی های کاربران و ساکنین را بشناسیم، عمیقا با ساکنین نهایی و کاربران ارتباط برقرار کرده و وارد زندگی آنها می شویم، تا درباره ی آن چه دوست دارند و دوست ندارند و تمام آنچه نیاز دارند بیشتر بدانیم. این همیشه راهی است برای اینکه بدانیم ساکنین و کاربران ما چه کسانی هستند و چه می خواهند

طراحی مجموعه سوارکاری_مانژ سرپوشیده
طراحی ویلای لوکس-نما
طراحی مجموعه سوارکاری_جزئیات سقف
طراحی ویلای لوکس- پاویون شیشه ای

طراحی مجموعه ی سوارکاری

مجموعه ی سوار کاری، مکانی است فرد با اسب ها و در کنار اسب ها کار و زندگی میکند. تمام آنچه طراحی میکنیم باید با درنظر داشتن عملکرد و راحتی کاربران باشد. برای حفاظت و ایمنی ساکنین و کاربران در شرایط نا به سامان آب و هوایی، همچون طوفان، نیاز به فضای داخلی داشتیم زیرا ممکن است شرایطی رخ دهد که نتوان در فضای باز و فضای خارجی ماند. به علت گستردگی سقف و زیاد بودن فاصله ی دهانه ها، در طراحی دو مانژ اسب سواری سرپوشیده، دراندازه های مختلف، با چالش و آزمایش های جالبی مواجه شدیم.

طراحی مجموعه سوارکاری_طراحی سازه
طراحی ویلای لوکس-پله

طراحی سازه مجموعه ی سوارکاری

در طراحی این مجموعه ی سوارکاری، سازه، فضاها و کارکرد آنها را تعریف می کند و علاوه بر نقش تکیه گاه و سازه ای، لایه ی نهایی و ظاهری داخلی است. سازه، ساختمان را تعریف می کند زیرا هر عنصر سازه علاوه بر سازه، در نقش فضای داخلی است. طراحی مجموعه ی سوارکاری به گونه ایست که فعالیت های مجموعه از فضای داخلی فراتر می رود. سایت طوری طراحی شده تا سوارکاران، مانژ سوارکاری غیر مسقفی برای پرش، پادوک و مسیری برای سوارکاری در فضای خارجی داشته باشند.

این مجموعه ی سوارکاری جوایز زیر را از آن خود کرده است:

2015|Honorable Mention in the National Prize of Architecture in Timber for the Structural Quality of the building

2016 | One of the seven finalists projects from the Archdaily Platform, in the category of Sport Building.

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |Equestrian Centre / Carlos Castanheira + Clara Bastai  است.

طراحی مجموعه سوارکاری_مانژ سرپوشیده