Top
طراحی داخلی ویلا

طراحی ویلای بیوباک

طراحی ویلا مدرن

متن زیر توسط معمارهای پروژه Fabian Tan Architect ارائه شده است.طراحی ویلا، برای خانواده ای جوان که خواستار طراحی ویلایی مینیمال بودند انجام شد. ویلای طراحی شده در کوالا لامپور، پایتخت مالزی، واقع شده است. از آن جایی که ویلا در نبش خیابان قرار گرفته بود کارفرما می خواست، ویلا دارای فرمی جدید و خاص باشد.در طراحی ویلا، در نظر داشتیم فرمی نو، خلق کنیم که در عین حفظ سادگی دارای شکلی خاص و برجسته باشد به همین جهت ویلای طراحی شده با بافت ویلاهای گرمسیری موجود در حومه ی شهر، متفاوت است.

طراحی محوطه ویلا
طراحی ویلای لوکس-فضای سبز
طراحی محوطه ی ویلا
طراحی ویلای لوکس-محوطه

طراحـــی پلان ویلا

ما در طراحی ویلا، فضاهای نشیمن را در طبقه ی همکف قرار دادیم.در طراحی پلان، خطوط اصلی پلان از خطوط سایت پیروی می کنند به طوری که موازی با خطوط مرزی سایت پلان را طراحی کردیم و اتاق نشیمن به موازات خط مرزی سایت قرار گرفته است، با این کار شکستگی ای میان فضای اصلی و فضای نشیمن به وجود آمد. شکستگی مثلثی شکلِ ایجاد شده در پلان، باعث تأمین روشنایی طبیعی فضاها شده است و با گردش هوا به طور طبیعی، تهویه مطبوع فراهم کرده و فضاهای داخلی را به خوبی خنک میکند.

طراحی پلان ویلا
طراحی ویلای لوکس-روند طراحی

در طراحی ویلا یک سقف طاقی شکل به سمت بیرون اضافه شده، این طاق به فرم اصلی فضای نشیمن الحاق شده است. استفاده از متریال بتن از کف تا سقف به صورت یکپارچه، در طراحی ویلا، باعث پیوستگی فضاها شده است. فضای الحاقی شامل ورودی ویلا ست که به وسیله ی دو در بزرگ، به حیاط ویلا باز می شود. در طراحی ویلا، با ایجاد چشم انداز فوق العاده از داخل ویلا به فضای خارجی، باعث پیوند طبیعت با فضای داخلی ویلا شدیم.

طراحی ورودی ویلا
طراحی ویلای لوکس-سایت پلان
طراحی داخلی ویلا
طراحی ویلای لوكس-بستر طبیعی

نحوه ی طراحی ویلا

طبقه ی بالا تصویری دراماتیک از بازی بین طبقات و انحناهای ایجاد شده در فرم می سازد. در طراحی ویلا فضاها را لایه لایه ایجاد کردیم به این شیوه سلسله مراتب فضاها ساخته شد.در طراحی ویلا در نظر داشتیم بخشی از فضای نشمین و فضاهای مجاور آن در سکویی بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند تا با ایجاد چشم اندازی رویایی، فضای نشیمن را به کنجی دنج و آرام برای استراحت کردن ساکنین ویلا فراهم کنیم. پشت این فضاهای بالکنی که در طبقه ی بالا قرار دادیم اتاق خواب ها قرار گرفته که به این فضاها دید دارند. از مهیّج ترین بخش ها در طراحی ویلا، ایجاد دسترسی به یکی از این بالکن های باز طاقی شکل از طریق عبور از پلی در اتاق مستر است.

طراحی ویلای مدرن
طراحی ویلای لوکس-نما

طراحی سازه ی ویلا

در طراحی سازه ویلا، برای جلوگیری از سنگینی کردن طاق بتنی در طبقه ی بالا، دهانه ها با دقّت بسیاری ایجاد شده اند. برای مثال به عنوان بازشوی پنجره در کنار یکی از طاق ها از شکل طاقی معکوس استفاده کردیم که با در کنار هم قرار گرفتن موجب ایجاد فرمی“S” شکل شده است. طراحی ویلا به طوری است که با قدم زدن در طبقه ی بالا، مدام از فضاهایی با خطوط منحنی به فضاهای منحنی باز با چشم انداز فوق العاده می رسیم. درنتیجه، بازی ریتیمیک میان این انحناها و سازه ی سخت ویلا به شکل زیرکانه ای باعث بازی نور در فضاها شد.

طراحی داخلی ویلا
طراحی ویلای لوکس-پله

طراحی ویلا به گونه ای ست که مارا یادآور سفر به غار میکند و شاید علّت ایجاد این تصویر ذهنی، دیدن نور از انتهای یک تونل است.

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |Bewboc House  است.