Top
طراحی معماری ویلا مدرن

طراحی ویلای لوکس مدرن | طراحی ویلای آر وی سه

طراحی ویلا استخردار

طراحی ویلای لوکس با الهام از معماری معاصر برزیل

متن زیر توسط معماران پروژه طراحی ویلای لوکس مدرن آر وی سه Aguirre Arquitetura ارائه شده است. در طراحی ویلای لوکس مدرن آر وی سه کارفرما یک زوج جوان دارای سه فرزند بودند. خواسته ی کارفرما، طراحی ویلا برای اقامت در تعطیلات آخر هفته، با فضایی راحت برای پذیرایی از دوستان، بازی و تفریح فرزندان خانواده بود. طراحی ویلا با الهام از معماری معاصر برزیل انجام شد.

طراحی داخلی ویلای لوکس
طراحی داخلی ویلای لوکس

طراحی پلان ویلای لوکس

مشکل ترین قسمت در روند طراحی ویلا، جانمایی ساختمان ویلا در زمینی مثلثی شکل بود. در طراحی ویلا برای استفاده ی بهینه از فضا و دریافت انرژی خورشیدی می بایست، طراحی در قالب یک فرم “L” شکل صورت می گرفت. پلان L شکل، باعث به وجود آمدن دو بازوی عمود برهم شده، در یک بازو، سالنی بزرگ شامل فضاهای جمعی یکپارچه و در بازوی دیگر اتاق ها و حیاط خلوتی دنج قرار دارد.

طراحی استخر در محوطه ویلا
طراحی ویلا_جانمایی ساختمان ویلا
طراحی پلان ویلا
طراحی پلان ویلای لوکس مدرن

تلفیق طبیعت با فضای داخلی ویلا

در طراحی ویلای لوکس مدرن آر وی سه برای ایجاد هوایی دلپذیر و مطبوع در اتاق مستر، این اتاق را جایی قرار دادیم که به حیاط خلوت و به فضای نشیمن راه داشته باشد. یکی از اهداف اصلی ما در طراحی ویلا، تلفیق طبیعت با فضای داخلی ویلا بود.

طراحی ویلا_طراحی اتاق خواب

تهویه مطبوع در طراحی ویلا

در طراحی ویلا، تمامی فضاهای داخلی ویلا به سمت فضای خارجی باز می شوند، با این کار باعث اتصال تهویه داخل و خارج و ایجاد جریان هوا در سرتا سر ویلا شدیم.

طراحی داخلی ویلای لوکس
طراحی داخلی ویلا_اتاق نشیمن

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی طراحی داخلی، می توانید به مقاله ی طراحی داخلی ويلا مراجعه کنید.

خدمات لبه | طراحـــی داخلی ويلا

طراحی محوطه ویلا

در طراحی محوطه ی ویلا با کاشتن درختان انبوه، به وسیله ی تولید هوای تازه و مطبوع، درختان ما را در رسیدن به آسایش حرارتی کمک میکند. باز شدن ویلا از هر سو به سمت فضای خارجی، موجب دریافت میزان زیادی از روشنایی طبیعی به داخل فضا گشته و از هر نقطه چشم اندازی به فضای سبز ایجاد شد.

طراحی فضای سبز
طراحی محوطه ویلا

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده ی نمونه ی طراحی ویلا مدرن، به پروژه طراحی ویلای مدرن متل قو کاری از مجموعه ی لبه در لینک زیر مراجعه کنید.

“طراحی ویلای مدرن متل قو”

طراحی داخلی ویلا، طراحی آشپزخانه

در طراحی داخلی ویلا، سالن اصلی جایی ست که به فضای نشیمن و غذاخوری دید دارد، همچنین آشپزخانه در سالن اصلی قرار گرفته است. در طراحی آشپزخانه، از آن جایی که آشپزخانه در کنار فضای نشیمن قرار داشت، با قرار دادن یک کنسول بزرگ مخصوص سرو غذا، میان آشپزخانه و فضای نشیمن ارتباط ایجاد کردیم و برای کارآمدی بیشتر فضای آشپزخانه، کنسولی دارای سینک در داخل کابینت ها طراحی و جاسازی شد تا هنگامی که کارفرما مهمان دارد، سینک پنهان شده تا آشپزخانه مرتّب به نظر برسد.

طراحی آشپزخانه مخفی
طراحی آشپزخانه مخفی
طراحی آشپزخانه
طراحی آشپزخانه

کانسپت طراحی ویلا

کانسپت ما در طراحی ویلا، کانسپت جنگل شهری (urban jungle) بود. یکپارچگی طبیعت با تمام فضاهای جمعی باعث به وجود آمدن محیطی دنج و دلپذیر شد.

طراحی ویلا به منزله گالری

دسترسی فضای داخلی به فضای خارجی با بازشدن یک در عریض صورت میگیرد با این کار، ویلا به شکل یک گالری مجلل درآمده است. باغ جمعی در جلوی ساختمان در زمینی مرتفع تر قرار گرفته، منظره ی فوق العاده ی طبیعت حفظ شده و چشم انداز غروب دلپذیر آفتاب از این سطح به خوبی قابل رویت است. پیشنهاد ما به کارفرما، برای حفظ محرمیت فضا بدون از دست دادن منظره بیرون، طراحی محوطه ای پر درخت بود تا دید کسی که در خیابان در حال تردد است را به داخل مسدود کند، بدون ایجاد مانع برای دید کسی که در داخل محوطه است.

طراحی معماری ویلا
طراحی نشیمن ویلا

ایجاد چشم انداز مناسب از اهداف طراحی

در طراحی ویلا با تأکید بر ایجاد چشم انداز، ساختمان ویلا به سمت غرب جهت گرفته است که باعث دریافت میزان قابل توجهی از تابش نور خورشید و منظره ی فوق العاده ی غروب آفتاب می شود. برای تماشای این چشم انداز، در جلویی از چهار لنگه در چرخان ساخته شده است که هنگام بسته شدن، نما مسدود و در برابر نورخورشید مات می شود، هنگام  باز شدن درها، غروب فوق العاده ی آفتاب قابل مشاهده است، محقق شدن این اتّفاق یکی از برجسته ترین اهداف ما در طراحی ویلا بود.

طراحی ویلای لوکس_نشیمن
طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا به سبک مینیمال

فضای داخلی ویلا به سبک مینیمال و با استفاده از متریال هایی خاص به منظور حفظ معماری شفاف و پایدار طراحی شده است. طراحی پنجره های نیمه شفاف که به طور کامل میتوانند باز شوند به باغ اجازه می داد به عنوان یک عنصر اصلی برای ساخت فضاهای دنج و ناب وارد فضای ویلا شود. نورپردازی این پروژه موجب شکل گیری سناریو هایی جذاب و فراهم آمدن محیطی راحت و آرام شده است.

طراحی معماری ویلا مدرن
طراحی ویلای لوکس

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily | Aguirre Arquitetura است.