Top
هزینه طراحی ویلا،از مدرن تا کلاسیک

طراحی ویلا مدرن | جعبه حافظ انرژی

نمونه استخر ویلا

متن زیر توسط معماران پروژه JMA ارائه شده است. طراحی ویلای مدرن Jesolo Lido که با استفاده از سازه ی پیش ساخته ی چوبی ساخته شده است، تنها در 6 ماه ساخته و مبلمان شد. در طراحی ویلا، برای حفظ آسایش و کاهش هزینه ها در همه ی فصول، بالاترین استاندارد های مصرف انرژی بکار رفته است.عایق حرارتی، نماهای شیشه ای عایق( با گاز آرگون) و پنل های فتوولتائیک روی سقف نصب شده است. نورپردازی داخلی و خارجی، در طراحی ویلا، ویلا را به ساختمانی مدرن تبدیل کرده است.

طراحی ویلا مدرن
طراحی معماری ویلای مدرن - پرسپکتیو خارجی

طراحی سازه ویلا

در طراحی ویلا، سازه ی چوبی بکار رفته در ساختمان، مانند یک سیستم انعطاف پذیر و ضدزلزله عمل می کند همچنین باعث جلوگیری از پل حرارتی می شود.

نمای خارجی ویلا
طراحی ویلا مدرن

طراحی داخلی ویلا

فضای داخلی به صورت سفارشی توسط گروه معماری JMA طراحی شده برای مثال، طراحی خاص آشپزخانه، دیوارهایی مجهز به سیستم صوتی_تصویری، نورپردازی غیر مستقیم و سیستم الکتریکی اتوماتیک مواردی است که به صورت ویژه برای ویلا طراحی و اجرا شده است.

طراحی ویلا
طراحی داخلی اداری مدرن
طراحی ویلا طراحی سرویس بهداشتی
طراحی داخلی واحد اداری

 به دلیل کوچک بودن ابعاد زمین، هدف، در طراحی ویلا این بود که تا حدّ امکان، بیشتر فضاهای داخلی به شکل فضاهایی باز و در ارتباط با محیط بیرون طراحی شوند تا فضا وسیع تر جلوه کند. به همین منظور، فضای نشیمن دارای دو دیواره ی شفاف است که از دو طرف به دو حیاط خلوت با ابعاد متفاوت باز می شود. حیاط خلوت بزرگ تر که در غرب ویلا قرار گرفته، دارای استخری بزرگ است.

طراحی محوطه ی ویلا

در حیاط غربی، اصلی ترین عنصر سه بعدی موجود، درخت زیتونی ست که در کنار پلّه ها قرار گرفته است و کاربر را به سمت طبقه ی زیر زمین هدایت می کند یعنی جایی که انبار و تأسیسات قرار دارد و در حیاط خلوت کوچک تر که در شرق ویلا قرار دارد گیاهانی کاشته شده همچنین یک درخت زیتون در حیاط شرقی کاشته تا بین دو حیاط تعادل ایجاد شود.در طراحی ویلا، طبق خواسته ی کارفرما، برای نیاز کمتر به تعمیرات و نگهداری، بیشتر سطوح در فضاهای خارجی، سنگ فرش شده است و گیاهان در فضای بخصوصی کاشته شده اند که کمترین نیاز به رسیدگی و نگهداری را داشته باشند.پیش آمدگی سقف در طراحی ویلا، به جهت ایجاد سایه در فصول گرم و تابستان است به طوری که میتوان زیر سایه ی ایجاد شده در فضای باز نشست و از آنجا به عنوان غذاخوری استفاده کرد.

ویلا لاکچری
طراحی محوطه استخر ویلا

تاسیسات

در طراحی ویلا، سیستم گرمایش اتاق، انرژی خود را از پمپ گرمایی الکتریکی و از طریق پنل های فتوولتائیک تأمین می کند. سیستم تهویه ی هوا در سقف قرار گرفته است و هوا را به آرامی در فضا پخش می کند. سادگی ساختمانی سفید با فرم خطی در طراحی ویلا، از ویژگی های یک ویلای مدرن است.

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily | Jesolo Lido Pool Villa است.

مشاوره طراحی ویلا