Top
طراحی کم هزینه ویلا باغ

طراحی ویلا با طبیعتی اختصاصی

ویلا سازی شمال

متن زیر توسط معماران پروژه ارائه شده است. ویلای Ortho در محله ای آرام حومه منطقه ی Kanto در ژاپن واقع شده است. کارفرمای ما خانواده ای بودند که این زمین را برای طراحی ویلا، خریداری کردند. آنها می خواستند طراحی ویلا به گونه ای باشد که بتوانند زمان طولانی در آن وقت بگذرانند بدون آنکه حوصله شان سر برود و از فضا خسته شوند. به همین منظور ، کارفرما تأکید داشت در طراحی ویلا، حیاط خلوت ها نقش بسیار پررنگی ایفا کنند و یکی از شاخص ترین عناصر ویلا باشند. برای تحقق خواسته ی کارفرما، طراحی ویلا به سبک خاصی با طبیعت و توپوگرافی تلفیق شد.

طراحی داخلی ویلای لوکس
طراحی داخلی ویلای مدرن

فرم کلی ساختمان ویلا از ترکیب دو حجم بتنی بزرگ ساخته شده است. در طراحی ویلا، دسترسی به ویلا از طریق سطحی بالاتر از جاده ایجاد شد که به پارکینگی با ظرفیت چهار خودرو می رسد و ورودی ساکنین به داخل ویلا نیز ازطریق همین پارکینگ صورت می گیرد. دسترسی به طبقه ی اصلی ساختمان با استفاده از پله ها یا آسانسور موجود در پارکینگ انجام می شود، با این کار باعث افزایش امنیت ویلا شدیم.

طراحی ویلا لوکس
طراحی ویلا لوکس

هدف طراحی

همانطور که پیش تر گفتیم طبق خواسته ی کارفرما یکی از مهم ترین اهداف ما در طراحی ویلا، ایجاد حیاط خلوت های خصوصی متعدد بود، پس در طبقه ی اصلی ویلا در بخش جنوبی، یک حیاط خلوت و یک تراس سرسبز بزرگ طراحی کردیم تا ساکنین بتوانند درعین حفظ امنیت و داشتن حریم خصوصی از پیوند خوردن با طبیعت لذت ببرند.

طراحی باغ ویلای لوکس
ایده طراحی ویلا

طراحی آشپزخانه ویلای اورتو

به درخواست همسر کارفرما در طراحی ویلا، طراحی آشپزخانه به شکل آشپزخانه ی بسته انجام شد. در آشپزخانه پیشخوانی طراحی کردیم تا اعضای خانواده بتوانند دور آن جمع شده، با هم غذا بخورند و یا آشپزی کنند. در طراحی ویلا به وسیله ی حیاط خلوت، بین آشپزخانه و اتاق نشیمن ارتباط ایجاد کردیم، با این کار باعث گردش دید مخاطب شده، همچنین فضا گسترده تر به نظر می رسد.

مراحل طراحی داخلی ویلا
طراحی ویلا-آشپزخانه

طراحی محوطه ی ویلا

دسترسی به فضاهای خصوصی چون اتاق مستر، اتاق رخت شویی و دیگر فضاهای خصوصی با عبور از راهرویی صورت می گیرد که از طریق نورگیر سقفی(skylight)، روشنایی فضای خود را تأمین میکند، راهرویی که بازی نور و سایه به آن جذابیت خاصی بخشیده است. در طراحی ویلای Ortho، سعی داشتیم تمام اتاق ها به تراس های سبز و حیاط خلوت باز شوند، تراس ها را در بخش جنوبی خانه قرار دادیم تا ساکنین بتوانند بدون نگرانی از دید همسایه ها به محوطه ی ویلا، در فضایی خارج از خانه وقت گذرانده، نشسته و از قدم زدن در محوطه و ارتباط با طبیعت لذت ببرند.

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |Ortho Residence است.

طراحی معماری ویلایی