Top
طراحی ویلا

طراحی ویلا با نمای چوب و شیشه

طراحی داخلی ویلا

طراحی ویلای جعبه ای

متن زیر توسط معماران دفتر Studio MK27 ارائه شده است. در طراحی نمای ویلا، یک حجم چوبی در نمای شرقی با حدود 2.90 متر ارتفاع و طول 19 متر و عرض 11.75 متر دیده می شود که در زیر سقف بلندی با ارتفاع 5.15 متر، در قسمت جلویی قرار گرفته است. این حجم در جلوی ویلا، فضای ویژه ای برای گذر و اتّصالی بین ورودی و بخش پشتی ویلا ایجاد کرده است.

طراحی ویلا لوکس
طراحی ویلا مدرن

سازماندهی در طراحی ویلای جعبه ای

طبق برنامه ی سازماندهی ویلا، اتاق نشیمن در طبقه ی همکف و در شمال ویلا قرار گرفته و با نمای شمالی در ارتباط است، همچنین در قسمت شرقی اتاق نشیمن کتابخانه ای با قفسه های چوبی و شومینه قرار دارد. پروژه ی طراحی ویلا مدرن جعبه ای در برزیل واقع شده است.

طراحی ویلا_طراحی نشیمن

انتخاب متریال در طراحی

طراحی داخلی ویلا به گونه ای است که جعبه ی چوبی در فضای داخلی جای گرفته، سرویس بهداشتی، پلّه ها و غذاخوری به حیاط وسیعی در پشت زمین باز شده است، جعبه ی چوبی مثل یک تراس از داخل به بیرون دید ایجاد کرده است. انتخاب هوشمندانه ی متریال ها در طراحی ویلا باعث دنج شدن فضا شده، برای مثال سقف اتاق نشیمن چوبی است که موجب شده فضای بزرگ اتاق، بیهوده بزرگ و اضافه به نظر نیاید و در عوض سبب خلق فضایی، گرم، دنج و صمیمی شده است.

طراحی داخلی ویلا
طراحی ویلای مدرن _تراس
طراحی ویلای لوکس، طراحی پله

طراحی داخلی ویلا

چهار اتاق خواب شامل یک اتاق مستر که به حیاط پشتی دید دارد در طبقه ی بالا قرار گرفته اند. در طراحی ویلا پنل چوبی به صورت تاشو در فضای جلویی طراحی شده، تا راحتی بیشتری برای فضای داخلی به ارمغان بیاورد. کارکرد پنل های تاشو در طراحی داخلی به این شیوه است: هنگامی که پنل ها بسته است، گرمای خورشید به وسیله ی آن، حفظ می شود و همزمان باد به فضای داخل می وزد، در نتیجه در فضای داخلی هوایی مطلوب خواهیم داشت.

طراحی ویلا مینیمال، طراحی سالن غذاخوری
طراحی معماری ویلای مدرن

طراحی پلان ویلا به صورت طولی

زمینی که ویلا در آن قرار گرفته است به صورت طولی است ما نیز در طراحی ویلا، این فرم طولی را دنبال کرده ایم، به طوری که مسیرحرکتی اصلی در طراحی ویلا، از بخش شمالی به سمت بخش جنوبی است، یعنی در راستای پلان طولی، با این کار در طراحی ویلا تهویه ی اتاق نشیمن را تنظیم کرده و در ارتباط با حیاط جابجایی هوا و تهویه ی مطبوع صورت میگیرد.

طراحی داخلی ویلا

طراحی نما ویلا

طراحی نمای ویلا به شکلی است که سطوح چوبی به کار رفته در سقف و دیواره های طبقه ی همکف، به بیرون امتداد پیدا کرده و سطح وسیعی از نمای خارجی ویلا را پوشش می دهد. متریال سنگ استفاده شده در کف اتاق نشیمن تا تراس ادامه یافته و متریال مشابه آن در دیوار های داخلی استفاده شده ودر بخشی از طراحی نمای خارجی نیز دیده می شود. با طراحی ویلا به این روش، حرکت و گردش بین فضای داخلی و خارجی ایجاد شد، همچنین این جریان و گردش، بین متریال های داخلی و خارجی ویلا نیز اتّفاق افتاد. روش بیان شده، راهکار ما بود برای حل محدودیت های فضایی در طراحی ویلا.

طراحی نما ویلا

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |Tetris House/Studio MK27 است.