Top
طراحی معماری ویلای لوکس

طراحی ویلای لوکس ساحلی نامان

طراحی ویلای مدرن

طراحی ویلا لوکس

متن زیر توسط معماران پروژه دفتر MIA Design Studio ارائه شده است. ویلای لوکس ساحلی نامان پروژه ای است که در یکی از معروف ترین ساحل های شهر ویتنام قرار دارد. این پروژه طراحی مجموعه ی ویلاهای ساحلی بود که در ادامه به یکی از این ویلاها می پردازیم(طراحی ویلای لوکس Naman). معماری این ویلا، به قدری ویژه و فضاسازی ها آنقدر باکیفیت است که با قرار گرفتن در ویلا، تحت تأثیر طراحی خاص آن قرار خواهید گرفت. طراحی ویلا به طوری است که ویلا در عین لوکس بودن و ظرافت، از سادگی و زیبایی خاصی برخوردار است به شکلی که حس زندگی ساحلی را به ساکنین القا می کند.

طراحی استخر ویلا

طراحی ویلا و استخر های خصوصی

طراحی ویلا با هدف خصوصی سازی فضاها و ساختن محیطی لذّت بخش در تعامل با دریا و طبیعت برای هر خانواده، شکل گرفت. در طراحی ویلا با طراحی خلاقانه و تأثیرگذار باعث افزایش کارایی پروژه شدیم. طراحی ویلاها به گونه ای بود که هر ویلا از چند جهت دارای چشم انداز خوب به محوطه ای انبوه از گیاهان گرمسیری بود همچنین هر ویلا دارای استخر های اختصاصی بودند که در ارتفاع قرار داشتند. در طراحی ویلا با روی هم چیدن طبقات، چرخاندن طبقه ی بالا و قرار دادن اتاق خواب ها درین طبقه موجب ایجاد فضای خصوصی و منظره ای بکر شدیم.

طراحی استخر ویلای لوکس

طراحی استخر در پشت بام

طبقه ی پایین تر که شامل فضای نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه و اتاق خواب است با استخر و محوطه ی ویلا مستقیماً در ارتباط است. برای خلق فضایی زیباتر و تأمین هوای مطلوب و خنک در طبقات پایین تر، استخر را در پشت بام قرار دادیم.

طراحی ویلای استخردار
طراحی ویلا_غذاخوری
طراحی ویلا_اتاق خواب

طراحی ویلا با حیاط های خصوصی

در طراحی ویلا، تراکم جمعیت برای ما مشکل ایجاد نکرد زیرا با قرار دادن حیاط های شخصی برای هر خانواده فضایی خصوصی و دلپذیر ایجاد کردیم، فضاهایی که از روشنایی طبیعی تغذیه میکردند و با طبیعت اطراف تلفیق شده بودند.

طراحی داخلی ویلای مدرن
طراحی ویلای مدرن_طراحی اتاق نشیمن

هدف طراحی ویلا

فلسفه طراحی ما بر محوریت، ایجاد تعامل بین فضای داخلی و خارجی بود، با پیوند زدن فضای داخل و طبیعت اطراف به این هدف رسیده و باعث تقویت حس زندگی در ویلایی لوکس شدیم.

طراحی نمای ویلا مدرن

استفاده از متریال های محلی

برای کاهش هزینه ی حمل و نقل مصالح و استفاده ی بهینه از بودجه در طراحی ویلای لوکس ساحلی، تا حد امکان از متریال های محلی استفاده کردیم. ویلا در عین سادگی، بسیار لوکس است، سادگی در طراحی ویلا نهایتاً باعث کاهش هزینه ها شد. سازه ی ویلا در برابر طوفان مقاوم سازی و تهویه طبیعی حفظ شده است.

طراحی ویلای دوبلکس

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |Naman Villa / MIA Design Studio است.