Top
طراحی هتل_مبلمان سفارشی

هتل ویلاهای کاستاریکا

طراحی هتل

طراحی هتــــل ويـــلا

متن زیر توسط معماران پروژه Formafatal ارائه شده است. پروژه ای که توسط معماران Formafatal طراحی شد یک هتل ویلای تفریحی کوچک در میان جنگل، روی تپه ها ، بالای ساحل معروف پلایا هرموزا ، در حوالی شهر کاستاریکا بود. طراحی هتل ویلای Costa Rica، شامل3 ویلای فوق العاده خاص و یک بخش چند عملکردی، در زمینی به مساحت دو هکتار بود. سرمایه گذار از معماران خواست در طراحی هتل، فضایی بیافرینند که با طبیعت ادغام شود تا مخاطب با قرار گرفتن در آن، بتوانند ذهن خود را ازهر چیزی دور کرده و در فضایی لوکس به تجربه ای جدید بپردازد. او میخواست طراحی هتل به گونه ای باشد که افراد با اقامت در آن تجربه ای شیرین به یادگار ببرند و این اقامتگاه برای همیشه در ذهن آن ها بماند. معماران استودیوی Formafatal، طبق خواسته های کارفرما و با الهام گرفتن از اتمسفر و محیط پر از رنگ آمریکای مرکزی و جنوبی، طراحی این هتل ویلا را آغاز کردند.

02_طراحی هتل_ورودی
طراحی اداری-پرسپکتیو خارجی

برند JOLAB

یک برند مراقبت از پوست و زیبایی تایوانیست که به عقیده ی خود از میل به کاوش متولد شده و معتقد است که کیفیت محصول همیشه جایی برای پیشرفت دارد.

jolab.jolacare.com

03_طراحی هتل ویلا_مجموعه ی هتل ویلاهای کاستاریکا
طراحی اداری-پرسپکتیو خارجی

هدف طراحی

در طراهی هتل ویلا ها انتخاب هوشمندانه و زیرکانه رنگ سازه و استفاده از سقف سبز موجب شد ویلا ها با محیط اطراف به خوبی تلفیق شوند. نمایی که رو به جنگل و اقیانوس قرار گرفته از سطوح آلمینیومی بزرگ و متخلخل تشکیل شده و دارای دو مزیت است: در مقابل آفتاب مانند سایبان عمل میکنند و در برابر زنگ زدگی مقاوم اند. شبکه های این صفحات مشبک در ابعاد و اندازه هایی متفاوت طراحی شده به همین علت، نور و سایه در داخل در ابعاد و اندازه های گوناگونی متجلی می شوند. تمام دیوار پشتی از صفحات چوبی تشکیل شده که با یک تکنیک قدیمی ژاپنی در مقابل رطوبت و دیگر عوامل محیطی مقاوم سازی شده است.

04_طراحی هتل_تراس
طراحی اداری-هدف طراحی

فضای سبز پتانسیلی برای کیفیت فضاهای داخلی

همانطور که از ظاهر ویلا مشخص است، طراحی هتل ویلا به سبک مینیمال است. بخش خدمات شامل، انبار، حمام و آشپزخانه در کنار دیوار پشتی قرار گرفته اند.بیشتر فضای داخلی، باز است و مرز میان فضای خارجی و داخلی از بین رفته و به قدری به طبیعت نزدیکید که گمان میکنید در تراس نشسته اید. دیوار های جدا کننده ی نازک در عین حفظ فضای خصوصی اجازه ی ارتباط حداکثری با محیط اطراف فراهم می کند. در جلوی ویلا استخری طراحی شده که بخشی از آن در زیر سقف قرار میگیرد تا مانع تابش آفتاب شدید شود، این استخر بی نظیر دارای چشم اندازی بی نهایت در طبیعت است.

05_طراحی هتل_نمای پشتی
طراحی اداری-دیاگرام

فضای دو به یک (cleanroom) ، روشنایی طبیعی مناسبی برای سایر قسمت های داخلی ساختمان فراهم کرده است.علاوه بر این باغچه ی معلق در سطح پایین تر، باعث جابجایی هوا و درنتیجه کاهش دمای داخل می شود. درنظرگرفتن فضای دو به یک (cleanroom) در روند طراحی اداری، منجر به ذخیره ی مقدار زیادی انرژی (نور و تهویه ی طبیعی) در ساختمان JOLAB شد.

06_طراحی هتل_آتلیه ویلا
طراحی اداری

در طراحی هتل ویلا، متریال های بکار رفته اغلب طبیعی هستند و رنگهای طبیعی استفاده شده، محیطی گرم و دنج ساخته اند. تمامی مبلمان ها به جز مبلمان سالن و صندلی های میز غذا خوری، مناسب فضاها و به شکل سفارشی برای ویلا، طراحی و ساخته شده اند. بیشتر مبلمان ها به شکل مخصوص برای این فضا طراحی و به کمک کارگران محلی ساخته شد و برخی دیگر به صورت سفارشی در جمهوری چک ساخته و به این محل منتقل شدند. در طراحی هتل ویلاهای Costa Rica، از بین تولیدکنندگان جمهوری چک، شرکت مشهور شیشه سازی Bomma و برای روشنایی، شرکت Shibari را برگزیدیم تا با درکنار هم قرار دادن این محصولات با طراحی ویژه شان، حس زندگی در فضایی استوایی را در داخل ویلا تقویت کنیم.

این روایت ترجمه ای از سایت  ArchDaily |Art Villas Costa Rica / Formafatal   است.

08_طراحی هتل ویلا_نمای اصلی