Top
Image Alt

طراحی ویلای ام پــــی

طراحی ویلا مدرن-فضای سبز

متن توسط معمارهای پروژه I Like Design Studio آماده شده است. ویلای MP در جاده Kanchanaphisek، روستای Chuan Chuen Park Ville  واقع شده است. این زمین خانه ی قدیمی مالکین بود که تصمیم گرفتند، آن را تخریب  و ویلای جدید را بسازند.

02_طراحی ویلا مدرن-ایزومتریک
طراحی ویلا مدرن - ایزومتریک
طراحی ویلا مدرن-نمای جنوبی
طراحی ویلا مدرن - نمای جنوبی

نیاز اصلی کارفرما در طراحی ویلا ، فضایی کوچک بود .در نتیجه هرکدام ازفضاها با سطح اشغال کم طراحی شده اند. پنجره های اطراف چندان زیاد نیستند چرا که کابران نمی خواستند گرمای بیرون وارد ویلا شود. علاوه بروجود حس امنیت ، ساختمان از تهویه مناسب نیز برخوردار است.

طراحی ویلا مدرن-پلان طبقه همکف
طراحی ویلا مدرن - پلان طبقه همکف
طراحی ویلا مدرن-پلان طبقه اول
طراحی ویلا مدرن - پلان طبقه اول
طراحی داخلی ویلا -اتاق کار
طراحی داخلی ویلا - اتاق کار

طراحی ویلا براساس تقسیم فضاها به دو بخش  اصلی صورت گرفته است. بخش اول فضای سکونت در طبقه اول که شامل سالن نشیمن ، ناهارخوری ، آشپزخانه ی کثیف و آشپزخانه ی تایلندی.  و در طبقه ی دوم اتاق مستر ، اتاق کودک، اتاق کار و اتاق موسیقی. بخش دوم در طراحی ویلا  برای میهمانان، در نظر گرفته شده است.این قسمت، از ویلا مجزا شده و  به واسطه فضای مشترک قابل دسترسی است.

طراحی ویلا مدرن-دیاگرام
طراحی ویلا مدرن - دیاگرام
طراحی داخلی ویلا-نشیمن
طراحی داخلی ویلا - نشیمن

با توجه به نیاز کافرما که تمایل داشت ویلا از محیط بیرونی کاملا  مجزا شود، طراح با قرار دادن درخت و حوضچه در طراحی ویلا  ، محیط بسته و منظره ای را در داخل ایجاد کرده است. فضای باز سقف با امکان ورود باران و جریان هوا ، اتمسفری طبیعی را در مرکز ویلا به وجود می آورد.ایجاد  سیرکولاسیون در طراحی فضای داخلی ویلا ، امکان دید از تمام اتاق ها را  به ” محوطه طبیعی” فراهم می کند. فضای بیرونی ساختمان شامل تراسی برای استراحت خانواده می باشد که امکان دسترسی به نشیمن و اتاق کودک را داراست.همچنین با بالا رفتن از راه پله فلزی  معلق، می توان به فضای سبط و بالکن بالا رسید.

طراحی ویلا مدرن-فضای سبز
طراحی ویلا مدرن - فضای سبز
10_طراحی ویلا مدرن-فضای سبز
طراحی ویلا مدرن - فضای سبز
طراحی ویلا مدرن - پله
طراحی ویلا مدرن - پله

در طراحی ویلای MP فضای سبز طبقه دوم با تاکیید بر حفظ حریم خصوصی انجام شده است به طوری که دیواری بلند فضای بسته را از محیط پیرامون جدا می کند.این فضا در کنار اتاق مستر برای شب نشینی ، تماشای ستاره ها و استراحت چشم  طراحی شده است.

طراحی ویلا مدرن-تراس
طراحی ویلا مدرن - تراس
طراحی ویلا مدرن-اتاق مستر
طراحی ویلا مدرن - اتاق مستر
مــنبــع :

https://is.gd/PXrgsW