Top
Image Alt

طراحی ویــــلای بـــی

طراحی ویلا_پرسپکتو خارجی

متن توسط معمارهای پروژه Format Elf Architekten آماده شده است. اين ويلا در شهری حومه ی مونیخ  قرار گرفته است.  ویلای B با اسکلت چوبی تنها پس ازشش ماه از شروع ساخت و ساز کامل شد . طراحی ویلا در نقشه ای کوچک و با حداکثر میزان بهره گيری و در بهينه ترين حالت ممكن صورت گرفته است . طراحی ویلا از خطوط  خیابان های اطراف پیروی می کند و با امتداد لبه ی فضای شهری به جاده ی اصلی می رسد. روند طراحی ویلا به گونه ایست که  فضای باغچه ی روبرو را در بر می گیرد در طراحی محوطه از جهت گیری سقف ویلاهای اطراف استفاده شده است.

طراحی ویلا_پرسپکتو خارجی
طراحی ویلا - پرسپکتو خارجی

 شکل معمول سقف شیروانی ، طبیعتاً از ویلاهای اطراف الهام گرفته است اما با حفره های ایجاد شده در نما و متخلخل کردن سقف، می توان گفت سقف شیروانی به گونه ای به شکل معاصر خود تغییر شکل داده است. یکی از مهم ترین شاخصه ها در طراحی ویلای B، سقف ویلاست که بسیار خلاقانه طراحی و به شکل نامتقارن اجرا شده است تا بیشترین فضای ممکن را در نقشه ی کوچک خود جای دهد.

طراحی ویلا_محوطه
طراحی ویلا - محوطه
04_طراحی داخلی ویلا-نشيمن
طراحی داخلی ویلا - نشيمن

به دلیل نزدیک بودن ویلا به خیابان اصلی، برای جلوگیری از ورود صداهای منتشر شده از ترافیک جاده به داخل ، در طراحی نمای ویلا که رو به خیابان قرار دارد تعدادی پنجره ی بیرون زده و فرو رفته تعبیه شده است که اغلب اوقات بسته هستند. قسمتی از ساختمان که دور از جاده قرار گرفته به وسیله ی پنجره های بزرگ که رو به حیاط بازمی شود با فضای محوطه درارتباط است. با این روش فضای کوچک داخلی و فضای بیرونی را از لحاظ بصری ادغام کردیم و با ایجاد ارتباط بین فضای داخلی و محوطه  باعث ایجاد احساس گستردگی و وسعت فضای ویلا شدیم.

طراحی ویلا مدرن-ورودی
طراحی ویلا مدرن - ورودی

رنگ ها وغالب متریال های استفاده شده در ساختمان ، در طراحی داخلی ویلا نیز منعکس و تکرار شده اند. در طراحی ویلا، اتاق نشیمن به وسیله ی دو باكس سیاه ، از دیگر فضاها جدا شده است. استفاده از متریال سفید رنگ کفپوش، باعث روشنایی بیشتر فضا شده و به فضا عمق می بخشد. از متریال چوب سقف ویلا در مبلمان، پلّه ها و درها نیز استفاده شده است. هدف ما در طراحی ویلا ایجاد بیشترین فضای ممکن برای سکونت و خلق فضایی ارزشمند به سبک مینیمال بود.

06_طراحی معماری ویلا-زیرشیروانی
طراحی معماری ویلا - زیرشیروانی
طراحی ویلا_آشپزخانه
طراحی ویلا - آشپزخانه
08_طراحی ویلا_نمای شرقی
طراحی ویلا - نمای شرقی
مــنبــع :

https://is.gd/PXrgsW