Top
Image Alt

طراحی ویلای تویستد

طراحی ویلای لوکس

موقعیت سایت

متن زیر توسط معماران پروژه Architects 49 House Design Limite ارائه شده است. ویلای Twisted با هندسه ی خاص خود در حومه ی شهر بانکوک، میان انبوهی از درختان باران قرار دارد.این درختان محوطه ی داخلی و بیرونی ویلا را فرا گرفته اند. اگرچه سایت در نزدیکی خط شهری (Urban Fabric) که مسیر حمل و نقلی نیز محسوب شود، واقع شده است اما هچنان محله ای آرام وصمیمی، با طبیعتی پابرجاست.

طراحی ویلای لوکس_فضای سبز
طراحی ویلای لوکس-فضای سبز

درخت باران : به گونه ای از گیاهان مانند Albizia Saman ,Brunfelsia,Golden rain Tree و … اطلاق می شود.برای اطلاعات بیشتر می تونید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rain_tree

طراحی ویلای لوکس_محوطه
طراحی ویلای لوکس-محوطه

کانسپت طراحـــی ویلا

گاهی اوقات کانسپت اولیه ، لزوماً از ادراکات فیزیکی ناشی نمی شود، در طراحی ویلای Twisted، با حضور معمار در برداشت اولیه از سایت، کانسپت از یک تجربه ی حسی در لحظه، اتفاق افتاد.”لحظه و تعبیر حرکت”. عنوان Twisted به معنی پیچ و تاب خورده ، در وهله ی اول از گردش باد، حرکت وتاب خوردن برگ های درختان باران، الهام گرفت. همچنین بازدید از سایت، ما را به حفظ بستر طبیعی با به حداقل رساندن تاثیرات مخرب بر آن هدایت کرد.

طراحی ویلای لوکس_روند طراحی_برش
طراحی ویلای لوکس-روند طراحی
طراحی ویلای لوکس_پرسپکتیو خارجی
طراحی ویلای لوکس-پرسپکتیو خارجی

زمیـنه گرایی در طـراحی ویلا

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، در طراحی ویلا، حفظ حداکثری درختان و محیط طبیعیِ پروژه، بسیار دشوار بود. اگرچه که ما با ارائه ی آلترناتیوهای متنوع، وظیفه ی خود را به بهترین نحو ممکن ادا کردیم، اما رسیدن به طرحی مناسب که پاسخگوی تمام نیازها (در حفظ تمام و کمال بستر) باشد، آسان نبود. از آنجایی که نگهداری همه ی درختان موجب وسعت بیش از اندازه ی بنای ویلا می شد؛ نهایتا مجبور به بریدن بعضی از آنها شدیم. ،سیرکولاسیون اصلی ویلا ، که همانند تنه (Core)درختی بزرگ است، به عنوان جایگزینی نوستالژیک برای درخت حذف شده، عمل می کند.

طراحی ویلای لوکس_سایت پلان
طراحی ویلای لوکس-سایت پلان

در ویلای Twisted شاهد تاکیید بر پیوند محیط با ساختمان و به حداقل رساندن تاثیرات مخرب بر بستر طبیعی هستیم.از این رو به زعم ما می توان طراحی این ویلا را در دسته ی طراحی زمینه گرا در نظر گرفت.برای آشنایی بیشتر با زمینه گرایی در معماری می تونید به لینک زیر مراجعه کنید:

Contextual Architecture

طراحی ویلای لوكس بستر طبیعی
طراحی ویلای لوكس-بستر طبیعی

طراحی معماری ویلا

ويلای Twisted به مساحت 4000 متر مربع در 4 طبقه طراحی شده و شامل سه عملکرد متفاوتِ ویلای اصلی ، پاویون (Pavilion) شیشه ای و مجموعه ی ورزشی می باشد که در طراحی ویلا با ظرافت خاصی سازماندهی شده اند.

طراحی ویلای لوکس
طراحی ویلای لوکس-نما
طراحی ویلای لوکس پاویون شیشه ای
طراحی ویلای لوکس- پاویون شیشه ای

پله ی مارپیچ در طراحی ویلا بسان مجمسمه ایست ، که با شکل گرد خود نقش مهمی در سیرکولاسیون اصلی آن ایفا می کند. طبقه ی دوم به گونه ای طراحی شده که فضاهای جمعی مانند اتاق نشیمن، غذاخوری و آ شپزخانه در راستای عمودی پیچ خورده و در جهت حرکت عقربه های ساعت چرخیده اند . این کار در روند طراحی ویلا به منظور حفظ درختان بزرگی که مقابل ساختمان قرار داشتند، صورت گرفت.

طراحی ویلای لوکس پله
طراحی ویلای لوکس-پله

 ویلای Twisted جوایز زیر را در سال 2019 از آن خود کرده است :

World Architecture Community | Asia Pacific Property Awards | German Design Award2019 

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |Twisted House  است.

A49 House Design

Sorry, the comment form is closed at this time.