Top
طراحی ویلا روستیک

خدمات لبه | طراحی معماری ویلا

طراحی معماری ویلا

امروزه نیاز مردم به کاربری مازادی به نام ویلا به عنوان کاربری ای که بیشترین ارتباط رو با طبیعت و محیط اطراف خود برقرار می کنه روز به روز افزایش پیدا کرده و افراد به دنبال تهیه ی فضایی با کیفیات و امکانات بیشتری نسبت به زندگی در فضای آپارتمانی هستند. می توان گفت ویلا به عنوان جهانی که آدمی احساس تعلق فضایی رو در اون تجربه می کنه و قراره ساعات طولانی از عمر خود رو در آن بگذرونه باید مطلوب همه ی ساکنین آن با شخصیت، جهان بینی، عادت و نیاز های مختلف آن ها باشه.

طراحــــی معــــماری

طراحی معماری ویلا شامل طراحی نمونه های اولیه و کانسپت ، طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، معماری نمای خارجی ویلا، طراحی لندسکیپ، طراحی بام سبز ودر فاز دوم طراحی تمام جزییات و ارائه ی نقشه های اجرایی میشه. نمای خارجی ویلا در چشم انداز ویلا تاثیر به سزایی داشته و در دیده شدن آن بسیار موثره پس طراحی نمای ویلا بخش مهمی در طراحی ویلا محسوب میشه. دیگر آنکه در طراحی ویلا فرم و عملکرد بر یکدیگر تاثیر داشته و قرار گرفتن این دو عامل درکنار هم باعث به وجود آمدن یک طرح مطلوب و کارآمد خواهد شد.همانطور که می دانید برای دستیابی به ویلای اختصاصی خود نیاز به تعامل با تیم متخصصی دارید که با شناخت و درک کامل و دقیق نسبت به نیاز و سلیقه ی شما، با شناخت کافی از انواع مصالح و متریال های به روز و با به کارگیری دانش، اطلاعات و خلاقیت در راستای طراحی ویلای شما، به تهیه ی برنامه ای راهبردی، کاربردی و خلاقانه بپردازه که پاسخگوی نیاز شما و مختص پروژه ی شماست. کاربری ویلا، کاربریه که در خلق آن معمار می تونه راحت تر از دیگر کاربری ها کیفتی خلاقانه تولید کنه یا می توان گفت مهندس معمار در طراحی ویلا دست به خلق یک اثر هنری در قالبی مهندسی میزنه.

طراحی معماری ویلا توسط تیم طراحی مجموعه ی لبه با توجه به اصول و استاندارد های طراحی معماری و مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرداری انجام میشه که این مهم موجب صرفه جویی در زمان و هزینه ی کارفرما در طول اجرای پروژه تا گرفتن پایان کار خواهد بود.

مشاوره ی طراحی ویلا

همانطور که پیش تر در مقاله ی مراحل طراحی ویلا مطرح شد، در این بخش شما کارفرمایان با ارائه ی پروپوزالی مبتنی بر برنامه (Programmatically) ، تمام نیازها و علایقتان را مثل انواع فضاهای لازم در ویلا ، بیان و با انتخاب عکس از بین سبک های مورد نظرتان، به تسریع روند طراحی معماری ویلا کمک می کنید . سپس معمار در طراحی پلان ویلا با پرداختن به مسائلی چون زمینه، فاکتورهای زمین، دسترسی ها، اولویت ها، اهداف، ارتباطات فضایی، سیرکولاسیون، دید و منظر و موارد مهم بسیاری را مورد بررسی قرار داده و سعی در ایجاد هماهنگی و سازگاری حداکثری بین بودجه و نیاز کارفرما، زمینه و فرم دارد تا در نهایت بهترین برنامه را همسو با نیاز و درخواست مشتری به عنوان نمونه های اولیه و کانسپت به شکل یک یا چند طرح ارائه کند سپس با تعامل پیاپی با کارفرما و تایید نهایی طرح، اقدام به طراحی نقشه های اجرایی و جزییات طراحی می کنه. معمار به عنوان واسطه ی شما به صورت مستقیم با مهندس سازه ، مهندس تاسیسات و پیمانکاران در ارتباط خواهد بود و به حل تمامی مسائل و مشکلات احتمالی از طراحی، سازه، تاسیسات تا اجرا می پردازد.

شما می تونید برای مشاوره و محاسبه قیمت طراحی ویلا ، زمان بندی پروژه و بررسی هزینه های ساخت ویلا با مجموعه ی لــبــه تماس بگیرید.

ریز فضاهای ویلا

طراحی ویلا در مجموعه ی لبه شامل طراحی ویلای کوچک تا ویلاهای بزرگ با تعداد طبقات مختلف (طراحی ویلاهای دوبلکس و تریپلکس و…) در انواع سبک ها و از طراحی ویلاهای ساده گرفته تا طراحی ویلای لوکس و خانه های ویلایی می باشد. به صورت کلی طراحی پلان ویلا شامل طراحی فضاهایی چون: ورودی، اتاق نشیمن، سالن غذاخوری، اتاق خواب، استخر، آشپزخانه، تراس یا بالکن، سرویس بهداشتی، حمام، انبار و پارکینگ میشه. فضاهای ذکر شده به طور کلی شامل اغلب ویلاها شده و کمینه ی فضاهاییه که یک ویلا میتونه داشته باشه پس باید دقت داشته باشید که در طراحی ویلا فضاها با توجه به نیاز کارفرما به صورت متغیر، می تونه افزایش پیدا کنه.

طراحـــی ویلای نوشاد، مرجان، شکلات و دیگران

. برای مثال در طراحی ویلای نوشاد، مرجان و شکلات به طراحی مجموعه ی لبه، طراحی ویلا مبتنی بر برنامه برای زوجی صورت گرفت که خواستار همزیستی با حیوانات خود بودند، این ویلای سه طبقه به ترتیب دارای زیرزمینی شامل استخر ، سالن ورزش و اتاق سرایداری ، طبقه ی همکف شامل فضاهای اصلی از جمله پارکینگ ، اتاق نشیمن ، آشپزخانه ، اتاق سگ ها و طبقه ی اول در برگیرنده ی اتاق خواب ها و فضای نگهداری پرندگان بوده، علاوه بر این اتاق زیرشیروانی به عنوان اتاق کار کارفرما طراحی شده است.

برای مشاهده ی اطلاعات دقیق تر این ویلا می تونید روی لینک زیر کلیک کنید.

ویلای نوشاد، مرجان، شکلات و دیگران

ویلای لوکس

امروزه افراد زیادی تمایل به داشتن ویلایی لوکس دارند، به صورت کلی ویلای لوکس ویلایی تلقی میشه که دارای فضاهایی با عملکرد بیشتر با طراحی اختصاصی، نسبت به یک ویلای معمولی هستند در طراحی این دسته از ویلاها معمار با توجه به نیاز کارفرما و با در نظر گرفتن بودجه با استفاده ی بهینه از فضا برای تأمین آسایش و راحتی بیشتر ساکنین ویلا فضاهای متنوع و ویژه ای طراحی می کند. این فضاها باید به صورت استاندارد و اصولی در پلان قرار بگیرند. طراحی پلانی کاربردی با توجه به تفکیک فضاهای عمومی و خصوصی، میزان نورگیری، ارتفاع طبقات، سبک انتخابی ویلا، کاربردهای مورد نظر وغیره با امکاناتی برتر چون تجهیز ویلا به امکانات هوشمند، قابلیت کنترل از راه دور، سیستم تهویه هوا، پنل های خورشیدی، تعبیه ی تجهیزات تفریحی و… نورپردازی جذاب و حرفه ای در ویلایی با معماری خاص و منحصر به فرد باعث درخشش پروژه و تبدیل ویلای شما به ویلایی لوکس خواهد شد. همچنین با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش دور کاری ها، اتاق کار خانگی مورد استقبال بسیاری از مردمی که در خانه کار می کنند قرار گرفته است. فضای کار شخصی در ویلا با اتاق کار شما در اداره متفاوته، چرا که طراحی اتاق کار در ویلا می تونه با استقلال بیشتر مطابق سلیقه و روحیات کارفرما انجام بشه

در مقاله ی طراحی ویلای بیوباک می توانید نمونه ای از یک اتاق کار را در طبقه ی بالای پروژه مشاهده کنید.

طراحی ویلای بیوباک

از آن جایی که شرایط شغلی و کاری، علایق، عادات و غیره باعث تنوع نیاز در افراد مختلف میشه شاهد تنوع کاربری در طراحی ویلا هستیم برای مثال در طراحی ویلای لوکس تویستد اثر Architects 49 علاوه بر فضاهای اصلی ویلا دو فضای عملکردی دیگر به خواست کارفرما طراحی شده است، یک پاویون (Pavilion) شیشه ای در محوطه ی ویلا و یک مجموعه ی ورزشی اختصاصی برای ساکنین

ویلای تویستد نمونه ی طراحی ویلای لوکس می باشد برای دیدن این پروژه می توانید به لینک زیر د مراجعه کنید.

طراحی ویلای تویستد

در طراحی ویلای لوکس به شکل متغییر به درخواست و نیاز مشتری با فضاهای جانبی چون کتابخانه به عنوان محیط علمی و آموزشی، گالری، اتاق کار(دفاتر خانگی)، مجتمع ورزشی، اتاق مهمان، اتاق بازی، اتاق موسیقی، سالن سینمای خانگی و غیره مواجه هستید این فضاها به صورت منعطف با خواست شما می تواند به فضای ویلای شما اضافه گردد.

به عنوان نمونه ای دیگراز ویلاهای لوکس می توان به ویلای کورب کار دفتر معماری SAOTA اشاره کرد در طراحی این ویلای لوکس گالری به مثابه ی فضایی هنری به پلان این ویلای شگفت انگیز افزوده شده است.

طراحی ویلای کورب