Top
طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن

طراحی داخلی ویلا | خدمات لبـــه

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ساختمان

از آنجایی که زمان زیادی از عمر خود را در فضاهای داخلی سپری می کنیم بدون شک طراحی داخلی ویلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه بیش از پیش جوامع انسانی متوجه اهمیت فضاهای داخلی شده اند. یک طراحی داخلی مناسب با به کارگیری اصول زیبایی شناسی، رنگ شناسی و شناخت متریال و استفاده ی درست از آن ها و… تاثیر چشم گیری بر روحیه ساکنین خواهد داشت و باعث ایجاد حس بهتری از فضا به ساکنین خواهد شد. انتخاب مصالح و متریال و پوشش دیوار، کف و سقف مناسب با سبک طراحی داخلی، به عهده ی طراح داخلی می باشد اما مسئولیت طراحی داخلی ویلا تنها به این مسائل خلاصه نمی شود، بلکه طراحی داخلی به صورت همزمان توجه به مسائل مربوط به زیبایی شناسی، عملکرد و حتی توجه به فراهم آوری آسایش (آسایش حرارتی، آسایش صوتی، ارگونومی با توجه به مقیاس ها و…) می باشد. به طور کلی طراحی داخلی پوشش و ظاهر نهایی به عنوان ویترین داخلی یک پروژه و بیانگر سلیقه و مهارت طراح داخلی به وسیله ی پاسخ به خواسته ها و نیاز کارفرماست.

طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا که به صورت مجزا به طراحی دیوارها ، انتخاب و نوع کفسازی و طراحی سقف های ویلا اختصاص دارد مطابق با سبک انتخابی کارفرما و متناسب با طراحی معماری ، توسط گروه طراحی داخلی مجموعه ی لــبه برای فضاهایی مثل موارد زیر انجام می شود:

  • طراحی داخلی و دکوراسیون نشیمن
  • طراحی داخلی آشپزخانه (طراحی داخلی آشپزخانه به عنوان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بخش های داخلی)
  • طراحی استخر ویلا
  • طراحی اتاق ها
  • طراحی پله های ویلا و …

مجموعه ی لــبــه آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با مسائل مختلف حوزه ی ساختمان از جمله طراحی داخلی می باشد.

دلایل اهمیت طراحی داخلی

  • تاثیر طراحی داخلی بر روح، جسم و حتی روان انسان
  • ایجاد راحتی و آسایش بیشتر
  • ایجاد رابطه ی مناسب بین انسان و محیط پیرامون
  • کنترل و حفظ انرژی
  • ارتقا کیفیت فضایی و زندگی با به کارگیری تکنولوژی های روز
  • و…

چنانچه در طراحی داخلی از مصالح و تکنولوژی مناسب استفاده شود دیگر نگران شنیده شدن صدایتان توسط همسایه ها و یا بلند شدن موسیقی و صدا در خانه و یا محل کار نخواهید بود و یا تهویه مطبوع فضای داخلی و داشتن هوای سالم در فضای داخلی فارغ از حفظ دمای مناسب یکی دیگر از دغدغه هاییست که می توانید حل آن را به طراح داخلی بسپارید.

رعایت اصول طراحی داخلی

طراحی داخلی انواع کاربری ها مانند: طراحی داخلی مسکونی، طراحی داخلی اداری ، طراحی داخلی رستوران و کافه، طراحی داخلی ورزشگاه، مجموعه ی سوار کاری، طراحی داخلی ویلا و… توسط تیم طراحی داخلی مجموعه ی لــــبه با توجه به اصول طراحی داخلی انجام می شود.

یکی از خدمات مجموعه ی لــبــه  طراحی داخلی می باشد. سنگ بنای اصلی طراحی داخلی در مجموعه ی لبه نهایت دقت و توجه به تمام جزئیات است. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی طراحی داخلی با ما تماس بگیرید.

سبک های طراحی داخلی

یکی از گام های اولیه برای رسیدن به طراحی داخلی مطابق با سلیقه تان ، شناخت کافی از سبک مورد علاقه ی تان می باشد. ما برای تسهیل انتخاب سبک طراحی داخلی مورد نظر شما مقاله ای آماده کرده ایم و به صورت مختصر به بیان ویژگی های اصلی هر کدام از 14 سبک رایج طراحی داخلی پرداخته ایم.

برای تسهیل در انتخاب سبک طراحی داخلی مورد نظر خود، می توانید به مقاله ی سبک های معماری داخلی مراجعه کنید.

سبک های معماری داخلی 

همچنین پیشنهاد می کنیم برای شناخت بیشتر سبک های رایج طراحی ویلا سری به مقاله ی سبک های رایج طراحی ویلا بزنید.

سبك های رایج طراحی ویلا

 

مراحل طراحی داخلی

1. شناخت نیاز و سلیقه کارفرما:

در مرحله ی اول برای خلق فضایی دلپذیر، زیبا و عملکردی، شناخت سلایق، عادات، نیاز و خواسته های کارفرما مورد توجه می باشد. برای شروع طراح داخلی به وسیله ی دسته بندی اولیه با توجه به نیازها به برنامه ریزی روابط و سیرکولاسیون فضایی می پردازد.

2. جداسازی فضا :

در طراحی داخلی جدا سازی فضاها لزوما به وسیله ی دیوار صورت نمیگیرد بلکه در بعضی موارد طراح داخلی به شیوه ای هنرمندانه با استفاده از مبلمان و دیگر عناصر همچون تغییر متریال کف، نورپردازی خطی یا نقطه ای و موارد دیگر فضاها را از هم تفکیک و جدا می کند.

3. چیدمان فضا:

چیدمان فضاها یکی دیگر از مراحل طراحی داخلیست. چیدمان فضاها به وسیله ی تجهیزات، مبلمان و عناصر به صورت ثابت و یا متحرک انجام می شود. چیدمان مناسب باعث حفظ سلسله مراتب فضایی و جریان حرکت در فضا خواهد بود به ویژه در نقشه هایی با پلان باز که طراح از آزادی بیشتری برخوردار است، نقش چیدمان فضای داخلی در حفظ عملکرد بسیار پر رنگ تر می شود. جالب است بدانید لوکوربوزیه و میس وندروهه معمارانی بودند که با چالش طراحی پلان های باز ، با کاهش سیرکولاسیون فضاهای بزرگ و عناصر سازه ای، به جای از استفاده از دیوار، بیشتر فضاها را به وسیله مبلمان و استفاده از پنل های متحرک از هم جدا می کردند.

4. پوشش و متریال نهایی و انتخاب مبلمان

مجموعه ی لــــبه در انتخاب مبلمان بر اساس سبک طراحی داخلی فضای شما به شما کارفرمایان مشاوره می دهد و در صورت نیاز ، مبلمان لازم را در طراحی فضای مورد نیاز شما، از برند های معتبر ساختمانی خریداری می کند.

تفاوت دکوراسیون داخلی ، طراحی داخلی و معماری داخلی

جانمایی فضاها در داخل پلان، انتخاب رنگ و ترکیب رنگ، چیدمان و انتخاب مبلمان مناسب در حوزه ی وظایف طراح داخلی است. طراحی داخلی نگاه زیبایی شناسانه و در عین حال عملکردی به فضاست در حالیکه معماری داخلی بیشتر به ساختار فنی توجه دارد. طراح داخلی به مثابه ی هدایتگری ست که با طراحی کارآمد و هنرمندانه به استفاده ی بهینه و موثر از فضای داخلی کمک می کند. همچنین در طراحی داخلی، طراح با انتخاب هوشمندانه ی متریال و مصالح موجب حفظ و جلوگیری از اتلاف انرژی محیط و دیگر مسائل مهم کیفی خواهد شد.

برای شناخت تفاوت میان طراحی داخلی، معماری داخلی و دکوراسیون داخلی می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

طراحی داخلی، معماری داخلی و دکوراسیون داخلی

سایت مرجع معماری Archdaily، در مقاله ای به دعوت طبیعت به طراحی داخلی پرداخته است. برای مطالعه این مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Bringing Nature into Interior Design | دعوت طبیعت به طراحی داخلی