Top
Image Alt

ساختمانِ اداری جولب

طراحی اداری

طراحی ساختمان اداری برند مراقبت از پوست و زیبایی جولب

متن زیر توسط معماران پروژه CHU CHIH-KANG SPACE DESIGN ارائه شده است. ساختمان اداری JOLAB به مساحت 3930مترمبع ، با ارتفاع 8 متردر هر طبقه طراحی شده است. در اینجا، پروسه ی تولید محصول، مرکز تحقیق و توسعه (R&D Center) و دستاوردهای برند زیبایی JOLAB، به مثابه ی يك اثر هنری در مقابل چشم تماشاکنندگان به نمایش گذاشته می شود. در نتیجه ما ساختمان اداری JOLAB را به گونه ای طراحی کردیم که ظاهر آن از بیرون شبیه به یک گالری هنری است، در طراحی نما به عنوان جداره ی بیرونی علاوه بر توجه به جنبه های عملکردی مانند عايق و روشنايی، معیار های زیبایی شناسانه نیز در نظر گرفته شده است چرا که در نگاه ما هنر غایت زیبایست و JOLAB مرکزی برای یک برند زیبایی بود.

طراحی اداری-پرسپکتیو خارجی
طراحی اداری-پرسپکتیو خارجی

برند JOLAB

یک برند مراقبت از پوست و زیبایی تایوانیست که به عقیده ی خود از میل به کاوش متولد شده و معتقد است که کیفیت محصول همیشه جایی برای پیشرفت دارد.

jolab.jolacare.com

طراحی اداری_پرسپکتیو خارجی
طراحی اداری-پرسپکتیو خارجی

هدف طراحی

هدف طراحی ساختمان اداری JOLAB، ایجاد ارتباط بین مخاطبان با محصولات است به گونه ای که تماشاگر نه تنها شاهد تولید محصول در خط تولید است، بلکه با حضور در فضا، خود را بخشی از این مرکزی هنری می بیند که در ساخت محصولات زیبایی آن نیز نقش دارد. ساختمان اداری  JOLAB، به گونه ای طراحی شده که بازدیدکنندگان VIP ، حضور در یک مرکز هنری با فضای سبز دو طبقه را تجربه می کنند و از تماشای یک اجرای ویژه ی هنری لذت می برند.

طراحی اداری-هدف طراحی
طراحی اداری-هدف طراحی

فضای سبز پتانسیلی برای کیفیت فضاهای داخلی

در طراحی اداری JOLAB،فضای سبز (روف گاردن) به صورت دو طبقه طراحی شده است، بخشی از آن که در سطح پایین تر قرار گرفته شامل باغچه های معلق  (Hanging Garden)در طبقه ی آخر ساختمان و همچنین فضاهای نیمه داخلي است. نور گرم منطقه ی استوايي تایوان، با تابش بر درختانی که دز سطح پایین تر قرار گرفته اند، وارد ساختمان می شود،و سایه ای مطلوب در فضای تولید یک محصول زیبایی پدید می آورد.

طراحی اداری-دیاگرام
طراحی اداری-دیاگرام

فضای دو به یک (cleanroom) ، روشنایی طبیعی مناسبی برای سایر قسمت های داخلی ساختمان فراهم کرده است.علاوه بر این باغچه ی معلق در سطح پایین تر، باعث جابجایی هوا و درنتیجه کاهش دمای داخل می شود. درنظرگرفتن فضای دو به یک (cleanroom) در روند طراحی اداری، منجر به ذخیره ی مقدار زیادی انرژی (نور و تهویه ی طبیعی) در ساختمان JOLAB شد.

طراحی اداری

طراحی اداری

مرکز تحقیق و توسعه (R&D Center)و بخش نمايشگاهی دستاوردهاي JOLAB ، در طبقه ی اول واقع شده که با طراحی پله ای(Stepped Design). از هم تفکیک می شوند.تقسیم بندی فضاها در طراحی ساختمان اداری JOLAB به گونه ایست که مدیران و سرپرستان می توانند از دور بر فعالیت بخش اداری نظارت کنند. JOLAB طوری طراحی شده که بازدید کنندگان می توانند با قدم زدن میان راهرو ها، دورتا دور فضای دو به یک از بالا نظاره گر پروسه ی تولید باشند. با این کار بازدید کنندگان می توانند از طبقه پایین تا طبقات بالای این نمایش هنری را نظاره کرده و لذت ببرند.

این روایت ترجمه ای از سایت ArchDaily |JOLAB office Building  است.

طراحی اداری_پرسپکتیو خارجی